O autorze

Cześć! Jestem NC. To mój pseudonim, którym posługuję się na tej oraz innych stronach o tematyce GTA, który powstał jako skrót od mojej pierwszej ksywy używanej w grze Vice City MultiplayerNOcheat.

Znajdziesz mnie tutaj:
moja strona internetowa (hej, właśnie ją czytasz!)
mój kanał YouTube
mój profil na GTAForums
moje modyfikacje na GTAGarage (musisz mieć konto GTAForums)
mój profil na GTAModding (oraz mój wkład w rozwój strony)
mój profil na GrandTheftWiki (i podobnie mój wkład w rozwój strony)
mój profil na forum VCMP
mój profil na starym forum VCMP

W swoim dorobku mam kilka modyfikacji do GTA, dziesiątki filmów, setki wpisów na forach oraz tysiące godzin spędzonych na gapieniu się w monitor . Tę stronę internetową otworzyłem w 2010 roku i od tamtego czasu sukcesywnie aktualizuję ją nowymi materiałami. Nigdy nie nazwałem siebie „bloggerem”, ponieważ za moich czasów „blog” był prowadzony przez nastolatki wklejające KoFfAnNe ZdJęCiA .

Jeśli chcesz poznać moją historię, zapraszam do poniższej lektury…

Trochę historii – moje początki
Moje zainteresowanie serią gier z pod szyldu Grand Theft Auto rozpoczęło się za czasów szkoły podstawowej, kiedy to swój wiek wyrażałem za pomocą cyfry i grałem wspólnie z dobrym kolegą w pierwsze części GTA – GTA 1 oraz późniejsze dodatki London 1969 i 1961.

Spojler Pokaż

Gdy otrzymałem od niego na własność płytkę GTA 2, grałem w grę niemal zawsze, gdy miałem okazję usiąść przed komputerem. Stare, piękne czasy, gdy nie można było przed komputerem siedzieć cały dzień, bo rodzice zabraniali .

Byłem zachwycony niszcząc wszystko co się rusza, ale kilka miesięcy później wyszło GTA 3, pierwsze GTA w trójwymiarze. O ile przemoc w grze 2D z pikselami symbolizującymi ludzi mogła być nieco „ukryta”, o tyle w grze 3D imitującą prawdziwe życie była ona już otwarcie pokazana. Mimo to grałem w nią wspólnie z kolegą na jego komputerze po (wtedy jeszcze) krótkich szkolnych dniach. Nie poprosiłem o pożyczenie gry, ale mimo to GTA 2 na moim komputerze straciło urok.

Kilka miesięcy później premierę miało GTA Vice City, o czym dowiedziałem się z pewnej gazety o tematyce komputerowej. Postanowiłem czym prędzej zdobyć grę, tym bardziej, że mój ówczesny komputer łapał się na minimalne wymagania. Zapytałem innego kolegę, który miał bardzo dobry internet jak na tamte czasy (chociaż cecha ta nie ma nic wspólnego z następną wypowiedzią, naprawdę!) czy będzie w posiadaniu tej gry. W ten sposób otrzymałem dwie płytki z grą, którą się zachwycałem od dnia pierwszego i którą lubię po dzień dzisiejszy, mimo upływu lat, zarówno gry, jak i swoich.

Moje pojawienie się w społeczności VCMP
Grałem GTA VC przez kilka lat. Gdy otrzymałem łącze internetowe, dowiedziałem się od znajomych, że grają w San Andreas Multiplayer. Zdziwiło mnie, że GTA San Andreas, które jest grą jednoosobową, ma tryb wieloosobowy. Wpisałem wtedy w przeglądarkę internetową Vice City Multiplayer i oniemiałem. Gra, którą tak bardzo lubię, ma możliwość zagrania z innymi graczami z całego świata. Tak trafiłem do VCMP, przez pierwsze dni grałem na różnych serwerach (w tym oczywiście na LittleWhitey’s), ale czar MP nieco prysł. Byłem zabijany przez zawodowych graczy w sposób, z którym początkujący gracz sobie nie poradzi (tzw. glicz). To, oraz wszechobecni na serwerach gracze używający różnych oszustw spowodowało, że przyjąłem w 2008 r. pseudonim NOcheat.

Działała wówczas Polska Scena VCMP, na której byłem aktywny, a w nieco późniejszym czasie zostałem przyjęty do klanu Army of Darkness. W czasie wakacji grałem niemal codziennie na wersji 0.3z. Wtedy też zetknąłem się z niewiele dla mnie wtedy znaczącą liczbą „0.4” .

Gdy w grudniu tego samego roku rozpoczęto publiczne testy VCMP 0.3z R2, zrodził się pomysł, by zrobić materiał przedstawiający możliwości nowej wersji gry. Tak powstał mój pierwszy film na YouTube.

Nie był to jednak mój pierwszy film nakręcony w VCMP, gdyż wcześniej, wspólnie z graczem o pseudonimie Guzyl, stworzyłem jakiś film. Piszę jakiś, ponieważ szczegółowo go nie pamiętam, ale pamiętam doskonale, że zebrał wtedy dużo negatywnych opinii, czemu dziś się nie dziwię, bo była to produkcja w rodzaju włączam frapsa i biegniemy do przodu. Zapewne nikt, włącznie ze mną, nie sądził wówczas, że jeszcze wrócę do tworzenia filmów z gier.

Niebo jest limitem?
W kolejnych latach stałem się graczem aktywnym – uzyskałem rangę moderatora na Polskiej Scenie, jako jeden z nielicznych Polaków opanowałem język programowania mIRC w VCMP, zacząłem wypowiadać się na oficjalnym forum VCMP łamaną angielszczyzną. Po ostatnim liderze klanu AoD przejąłem kanał IRC #aod_vcmp, który funkcjonuje po dzień dzisiejszy. Mimo, że klan został zawieszony w 2009 r., to postanowiłem wciąż grać z tymże tagiem na serwerach. Miałem propozycje dołączenia do kilku klanów, jednak zawsze grzecznie podziękowałem. Sam żadnej aplikacji nigdy nie złożyłem, bo nie chciałem bawić się w klany.

Moje ambicje szły wciąż wyżej. Możliwości VCMP były wówczas niewielkie. Wiele ciekawych rzeczy, które pojawiło się w GTA VC, nie można było wykorzystać w VCMP. W ten sposób zainteresowałem się tematyką moddowania gry, a swoją wiedzę czerpałem z GTAForums. Moja wiedza na temat VCMP i VC stawała się coraz większa, chętnie się z nią dzieliłem, najczęściej na oficjalnym forum VCMP, czego zwieńczeniem było nadanie tytułu beta testera gry, o czym wówczas marzył każdy gracz.

Ja jednak chciałem więcej. Zainteresowałem się programowaniem stron internetowych i wpadłem na pomysł powołania do życia własnej (tak, to ta strona!), którą uruchomiłem w maju 2010 r. Miała ona pokazywać w głównej mierze moje prace w dziedzinie modyfikacji GTA oraz pisania skryptów na strony internetowe. Prac jednak nie pojawiało się wiele, a poczułem zapał do pisania i dzielenia się różnymi informacjami, na ogół tymi błahymi, z niewielkim wtedy gronem odbiorców. W ten sposób strona zmieniła profil na ogólny, wciąż prezentuję na niej swoje ostatnie dokonania, najczęściej związane z modyfikacjami GTA, ale najwięcej jest informacji o GTA, felietonów, artykułów skłaniających do dyskusji oraz… Pierdół .

Porażki się zdarzają tylko po to, by zamienić je w sukces
Tworzenie modyfikacji GTA, w szczególności nowych skryptów i misji, stało się moją pasją. Potrafiłem wieczorne godziny spędzić nad edytorem misji, próbując choć w niewielkim stopniu zrealizować swoje pomysły. Chciałem wydać większa modyfikację dla VC o nazwie Ghetto mod, ale zadanie mnie przerosło. Co prawda wydałem kilka pierwszych wersji, ale napotykane problemy spowodowane głównie brakiem doświadczenia oraz działaniem w pojedynkę zmusiły mnie do cichego odwrotu. Nie oznaczało to jednak końca przygody z modyfikacjami. Aż po dzień dzisiejszy w wolnej chwili, gdy mam na to ochotę, lubię pogrzebać coś w grze i (być może) podzielić się tym ze światem na GTAForums lub GTAGarage.

W 2011 r. został ogłoszony Konkurs GTA przez Gorala93, którego celem było stworzenie filmu o dowolnej tematyce w GTA. O konkursie dowiedziałem się po czasie, ale koncept mi się spodobał, gdyż mogłem wykorzystać zdobytą wiedzę tworzenia misji do zaprogramowania aktorów w grze.

Spojler Pokaż

Gdy więc w wakacje tego roku podobny konkurs zorganizował JimZ, postanowiłem podjąć wyzwanie i spod moich rąk ukazał się „Dzień Prawdy”, pierwszy film z VC, z którego mogę być dumny. Film ten zajął drugie miejsce i w nagrodę dostałem GTA 4 Epizody z Liberty City.

Kilka miesięcy później powstała kontynuacja filmu pod tytułem „Świt Prawdy”.

Rok później miał nastąpić koniec świata, ale nic takiego nie miało miejsca. Nastąpiła za to prawdziwa rewolucja w serwerach VCMP, gdzie dotychczas królowały reguły zabijania wszystkiego, co się porusza (DM). Jednym z nielicznych serwerów odstających był serwer z wyścigami, na którym spędziłem wiele godzin. Po jakimś czasie wyścigi zaczęły nudzić (brak urozmaiceń), a do tego administracją były osoby mające kompleks wyższości. Wspólnie z kilkoma graczami zaczęliśmy gdybać o alternatywnym serwerze. Pomysł wkręcił mnie bardzo i z propozycją stworzenia serwera wyszedłem do Gudia, który niemal w pojedynkę opracował wszystkie mechanizmy wyścigów. Ja dołożyłem jakieś 300 map wyścigowych i starałem się o wypromowanie i zainteresowanie społeczności VCMP. Serwer był sukcesem, miał stałe grono fanów, które wciąż się powiększało, a co najważniejsze, odebrał wszystkich graczy konkurencyjnemu serwerowi wyścigowemu. Konkurencja do dnia dzisiejszego nie potrafi się podnieść po tej klęsce.

Za to w ekipie VCMP dokonano kilku ważnych roszad personalnych. Do głosu doszły szybko nowe osoby, które postanowiły wywrócić praktykowaną od początku istnienia projektu filozofię tworzenia VCMP, co przyczyniło się do rozpadu relacji SAMP-VCMP praktykowanej od pierwszych dni istnienia obu gier. W pewnym stopniu sprzeciwiałem się tym zmianom, jednak okazało się, że nowe osoby są już na pozycji nietykalnej.

W 2013 r. wystartował kolejny konkurs Gorala93. Kolejny raz przystąpiłem do rywalizacji z filmem „Noc Prawdy”, tworząc tym samym trylogię rozgrywającą się w Vice City. Produkcja zajęła trzecie miejsce i nagrodą była gra Just Cause 2.

Dorosłość stoi u progu
W tym samym czasie zaczęła malec moja aktywność w grze. Nie miałem ochoty użerać się z innymi członkami zespołu VCMP, którzy zawsze wiedzą wszystko lepiej, więc motywacja do dalszych działań spadła.

Od 2013 r. jestem aktywny na GrandTheftWiki, gdzie dorzucam swoje kilka groszy w rozwój encyklopedii GTA.

Poniższy fragment będzie kiedyś rozbudowany.

W wolnym czasie lubię napisać nową notkę na stronie albo popracować nad modyfikacjami do GTA VC. W tej grze orientuję się dobrze, zarówno od strony merytorycznej, jak i technicznej. Do ideału sporo mi brakuje i nigdy go nie osiągnę, ale sprawia mi to przyjemność, a o to przecież chodzi .

I najważniejsze – staram się stawiać kreskę pomiędzy życiem prywatnym, zawodowym oraz wirtualnym, na ogół skutecznie.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and