Przegraliśmy bitwę, ale…
22

UWAGA! DŁUGI WPIS (13 stron A4 bez zdjęć)!


Paris nie jest do śmiechu.

Tego niusa nie miało być. Niestety, ale zaistniały okoliczności, które do niego doprowadziły.

We wpisie niżej pisałem, że komuś w ekipie programistów jedynego właściwego multi do VC się nudzi i zablokował modyfikacje ASI, bo niektóre czuty były w tym formacie. Sytuacja kontrowersyjna, bowiem wśród tych modów znajdziemy masę różnych pożytecznych, niebędących czutami modyfikacji, które od tamtej chwili przestają działać. Z drugiej strony wyłączenie tychże plików nie oznacza końca cziterów na serwerze – po prostu będą oni próbowali hakować w inny sposób. Jak pisałem

Czyli posunięcie blokady ASI jest wymierzone w graczy, nie w oszustów.

Ponieważ sytuacja ta mi się nie podobała, postanowiłem coś zdziałać. Wiedziałem, że wiele graczy ubolewa nad tym faktem, ale jakoś nikt nie miał odwagi głośno to wykrzyczeć. Więc ja to zrobiłem w ich imieniu, bo co mi zależy? Co najwyżej nie będę już tosterem, ale czy zrobi to jakąś różnicę? Obecnie funkcja tostera sprowadziła się do… Dostania plakietki na forum. Nic więcej.

To już czas
Nie potrafiłem się jednak zmotywować, by napisać swoje przemyślenia. Miały one wylądować na oficjalnym forum, tak by każdy miał w nie wgląd i mógł też wyrazić swoją opinię. Postanowiłem napisać to w momencie, gdy będę bardzo wkurwiony po całym dniu, bo wtedy z pewnością uda mi się to napisać treściwie i dogłębnie.

Odrobinę motywacji uzyskałem wygrywając mały spór o CLEO 2 (więcej o CLEO 2). Co prawda bardzo dużo pomogła wypowiedź pewnej wysoko postawionej osoby, ale mimo wszystko udało się wprowadzić moją propozycję.

Spojler Pokaż

W końcu jednak nastąpił dzień wkurwienia, a iskierką do napisania swoich przemyśleń na forum był temat na forum VCMP zatytułowany „klawisz do wyłączania czatu”. Treści wpisu można się domyślić.

Proszę, by taki klawisz dodać, bo z pewnością byłoby to użyteczne.

Dlaczego to było zapalnikiem? Otóż rok temu stworzyłem mod ASI z myślą o VCMP 0.4. Mod ten, w dużym skrócie, przywracał funkcjonalność klawisza F7 z wersji R2 (w najnowszej wersji nie da się zmieniać rozmiaru czata klawiszem). Rzecz jasna dałem tam też opcję do chowania czatu. Gdyby ASI nie było zablokowane, to można by kolesiowi podsunąć mod i z pewnością wszyscy by się cieszyli. A tak?

Pierwszy w temacie odpisał znany weteran VCMP, pan H. Przyznał, że taki klawisz by się przydał, ale także dał swoje pomysły, jak można czat schować bez tego. Wymaga to ręcznego wpisywania długich komend oraz… Zainstalowania „niewidzialnej” czcionki! Tak to prawda, niewidzialna czcionka. Piszesz i nic nie widzisz.

To było według mnie za bardzo przekombinowane, mój mod by się tu sprawdził idealnie. Płomień poszedł…

…i świecił coraz jaśniej
Napisałem swoje przemyślenia na forum i w ciągu niespełna 24 godzin doszło 11 osób (+ spóźniony gracz o pseudonimie Kunio) popierających mnie poprzez odpisanie w temacie czy polubienie moich treści. Dla porównania tylko 2 były przeciw, nie licząc 3 osób, które dołączyły do nich nieco później, po zamknięciu tematu (tak, temat został zamknięty, o tym w dalszej części wpisu…). Nie są to być może powalające liczby, ale należy pamiętać, że był to wynik uzyskany w 24 godziny oraz że był to w tym okresie najpopularniejszy temat na forum.

Osoby popierające mnie zgodnie twierdziły, że na serwerach nadal biegają gracze z hackami i że wiele fajnych modów nie będących hackami nie da się użyć. Rzecz jasna byłem przygotowany na opór, więc od razu zaznaczyłem, że jeśli wciąż deweloperzy będą przeciwni, to niech rozważą stworzenie białej/czarnej listy modów, których można/nie można używać w VCMP albo zostawić decyzję co do modów administratorom serwerów. Gudio przypomniał w temacie, że w VCMP możemy obecnie banować po numerze identyfikacyjnym komputera, mamy zatem skuteczne narzędzie do usuwania „oszustów” z serwera, po co więc blokada ASI?

Spojler Pokaż

Zwrócono też uwagę na to, że istnieje obecnie „asi loader”, który pozwala instalować mody ASI bez problemu. Na domiar wszystkiego, rww wstawił zrzut ekranu, na którym pokazuje jak ładnie owe narzędzie działa.


Wydaje się, że powinien to być cios dla programisty – chciał coś zablokować, a ludzie z łatwością to obchodzą. Niestety, ale ani razu nie odniósł się do tego na forum.

Byłoby za pięknie
Jedną z dwóch osób, które sprzeciwiły się mojemu pomysłowi, było Złote Dziecko (drugim był jakiś przydupas, który sprawiał wrażenie, że jemu zależy na tym, by modyfikacje te były oficjalnie zablokowane, ale dlaczego to on już sam nie wie). Już jego pierwsza wypowiedź była dosyć ironiczna

Napisałbym swoje przemyślenia, ale chyba nie mam cierpliwości, by znów w taką debatę wchodzić.

Od razu podchwyciłem słowo „znów”. Jest więc świadomy, że gracze chcą tego z powrotem, to dobrze. Wtedy też wiedziałem, że stajemy przed niemożliwym zadaniem. Będziemy musieli rozmawiać z osobą uparta, która jeszcze przed przystąpieniem do dyskusji ma swoje zdanie wyrobione. Z własnego doświadczenia życiowego wiem, że z taką osobą nie da się prowadzić normalnej rozmowy.

W końcu Złote Dziecko zostało sprowokowane do napisania swoich przemyśleń. Zapytałem się go wprost, czy którykolwiek z przykładowych modów wymienionych w temacie jest czutem? Padło kilka nazw – wspomniane „F7 w 0.4”, mój mod do zmiany głośności w VC oraz kilka graficznych modów.

Nikt nie poda linków do czutów, ale jakoś każdy bardzo szybko zapomina o szkodach, które powstały przez pewien hack ASI, który był używany w 0.4. Po prostu próbujesz [NC] powiedzieć, że wciąż są czuterzy, więc porzućmy kompletnie ten mechanizm [blokowania ASI], bo nie ma on sensu.

Nie spieszy mi się by dodać ASI z powrotem. W MTASA te mody nie działają, a ja chcę iść w podobnym kierunku. Na LU one też nie działają i nikt nie narzekał. Absurdalne jest, żeby gracze w MP mogli ładować swoje modyfikacje, jako że szala przechyla się bardziej w stronę ryzyka niż w stronę pożytku z tego płynącego.

Spojler Pokaż

Nikt nie narzekał w LU? Może dlatego, że nie ma kto. Statystyki z dzisiaj pokazują, że mamy w tym MP całe 6 serwerów, a najwięcej dzisiaj było… 17 graczy! Rzeczywiście, stawianie sobie tej gry za wzór jest bardzo trafne.

Co ciekawe, Złote Dziecko od razu stwierdziło, że moje alternatywne propozycje (stworzenia białej/czarnej listy lub pozostawienie adminom serwera wyboru) są niemożliwe do wykonania! Tylko spojrzał i już wie! Powinni go jako lekarza w ZUS-ie zatrudnić!

Dla nas stworzenie białej listy dozwolonych modyfikacji byłoby wyzwaniem, lista ta musiałaby być aktualizowana za każdym razem, gdy pojawia się nowa wersja moda umieszczonego na liście. Taka lista mogłaby zostać sfałszowana.

Jeśli z kolei miałoby to zależeć od administratorów serwera, gracz mógłby się połączyć z serwerem zezwalającym na ASI, a potem ręcznie [komendą /connect IP] połączyć się z takim, który na to nie zezwala [omijając zabezpieczenia].

Dosłownie przecierałem oczy ze zdumienia, gdy to czytałem. Czy można na pierwszy rzut oka ocenić, czy coś da się albo nie da się zrobić? Nie zawsze. I zapewne nie w tym wypadku. Nie wiesz jak zrobić ten ostatni punkt murzynku? Otóż wytłumaczę ci:

Spojler Pokaż

Taki to wielki problem? Niestety nie napisałem mu tego wtedy, bo nie chciałem jego wypowiedzi rozdrabniać w kawałki i każdego argumentu przekręcać w kontrargument, jak to robią w polityce. W ten sposób szybko doszlibyśmy do poziomu gównoburzy, a stamtąd już bardzo blisko do zamknięcia tematu, czego nie chciałem.

Potem Złote Dziecko podało przykład hacka na życie (fajnie brzmi ) napisanego w ASI. Moja odpowiedź

Nigdy nie twierdziłem, że ASI to tylko „dobre” mody. Są zarówno „dobre”, jak i „złe”, ale blokowanie obu tylko ze względu na te „złe” jest niepoważne.

I zupełnie zaskoczył mnie jego argument, że na GTAF jest lista z rzeczami, nad którymi można przejąć w VC kontrolę. Bo w końcu, żeby zrobić pożytek z tej listy nie trzeba pisać modyfikacji ASI, wystarczy użyć programu do hakowania pamięci np. Cheat Engine. Wspomniałem o tym od razu, gdy założyłem temat:

Hej, Cheat Engine wciąż działa, tak? Dlaczego nie napisać listu do jego programisty i zmusić go, by zaprzestał jego rozwoju, bo programu można użyć w niewłaściwy sposób jako czut?

Ogromna wpadka – deweloper, a nie wie co tworzy!
Złote Dziecko kontynuowało swój wywód i zaliczył przy tym mega gafę. Dobrze, że tamtego dnia żyłem reakcją na forum i co jakiś czas sprawdzałem nowe wiadomości na telefonie. Właśnie na telefonie przeczytałem jego długi wpis, który cały czas cytuję. Po tym, gdy przecierałem już oczy ze zdumienia, o mały włos jeszcze się nie złapałem za głowę, bowiem wyszło szydło z worka, ile on o VCMP wie.


Szydło. Podobno apaszka jest charakterystycznym elementem.

Po jakimś czasie najwidoczniej zrozumiał (lub ktoś mu powiedział), że to co napisał jest bzdurą i szybko to usunął. Brzmiało to mniej więcej tak:

Dlaczego nikt nie napisze, że bardzo łatwo można przywrócić CLEO do 0.4? A wtedy zyskamy dostęp do tych modyfikacji: (lista około 20 odnośników do skryptów CLEO – różnych czutów).

Co w tym dziwnego? Otóż nie da się przywrócić CLEO do VCMP! CLEO bazuje na języku programowania SCM, który z 0.4 został wycięty. 

Spojler Pokaż

Najwyraźniej właśnie Złote Dziecko myślało, że wystarczy użyć wspomnianego „asi loadera”, by załadować CLEO.asi w lewy sposób do gry i korzystać ze wszelkich jego dobrodziejstw. Ale, do tego trzeba by jeszcze jakoś władować język SCM do VCMP, a jak to zrobić, skoro nie jest on dostępny w formie gotowego pliku dostępnego w internecie?

Po jakiś 30 minutach (wpis ma status zedytowanego) murzynek usunął tą treść. Szczerze, to go trochę pożałowałem, bo pewnie się dużo napracował, by znaleźć te 20 linków, a potem wszystko wykasował :(. Śmutek.

W miejsce tego wstawił jednak nowe przemyślenia. Kontynuował swoje myśli „dlaczego nikt nie napisze, że…” podając tutaj kilka przykładów czutów. Jednym z takich „czutów” jest mod dla posiadaczy monitorów panoramicznych. Domyślnie VC źle skaluje grę na tych monitorach, więc społeczność GTA postanowiła coś z tym zrobić. O dziwo w wersji 0.4 powoduje on pewne problemy, że gracze nie potrafią się nawzajem zabijać. W singlu oraz R2 działał, teraz nie działa. Zdanie deweloperów jest oczywiste – to wina modyfikacji [nie 0.4]! Odpisałem na to

Autor najpopularniejszej modyfikacji usprawniającej grę na monitorach panoramicznych jest wciąż aktywny, dlaczego wspólnie nie popracować nad jakimś rozwiązaniem? Ah, nie, lepiej zablokować…


Porównanie gry na monitorze panoramicznym bez i z modyfikacjami.

Tym samym Złote Dziecko pokazywało przykłady wyłącznie „złych” modów, dla których też podjęto decyzję o wyłączeniu ASI. Ponadto

Po zablokowaniu ASI i dodaniu kilku mechanizmów anty-czut, na LW mamy zerowy wskaźnik raportów na osoby oszukujące w grze.

Szczerze? Nie wierzę. Ale na LW nie zagrałem ani minuty, więc nie wiem co tam się dzieje. Ale jest w tej wypowiedzi jeden szczegół – „po zablokowaniu ASI”. Nim tego dokonano, 0.4 było dostępne przez co najmniej kilka miesięcy. Jak już wiemy, VCMP pozwala skutecznie banować czuterów po identyfikatorze komputera, więc mogło być tak, że większość oszustów nie ma już wstępu na LW, a tym samym mechanizm blokady ASI nie miał nic do roboty.

W końcu murzynek kończy swoje pisanie

Proszę, mówcie dalej jak krzywdzimy [decyzją o zablokowaniu ASI] zwykłych graczy. Albo nie, bo jak mówiłem, nie mam cierpliwości o tym słuchać.

Za dużo egoizmu!

A dlaczego nie mam cierpliwości? Bo ja, jako deweloper, nie zadowolę wszystkich. (…) Jeśli ASI będzie zablokowane, nie będziemy mieć graficznych modyfikacji. Jeśli ASI będzie odblokowane będziemy mieć znacznie więcej czuterów [i ogólnie wszystko będzie źle – streszczone w skrócie]. Wydaje mi się, że druga opcja jest lepszą alternatywą.

Tak, my o chlebie, on o niebie. Cały czas widzi tylko tą złą stronę modyfikacji i nie chce zobaczyć innej. Nie przyjmuje do wiadomości, że hakerzy już wiedzą, jak je ładować na lewo. Albo, że znaleźli inne czuty w stylu trainera, które nie są ASI.

Czuć było koniec w powietrzu
Jak to się niestety dzieje na forum VCMP, jeśli jakiś temat jest niewygodny, to się go po prostu zamyka. Tylko, że ostatni wpis zawsze musi należeć do osoby z kręgu moderacji (deweloperzy lub tosterzy), tak by mogła ona triumfalnie świecić. Przeczuwałem, że tak się stanie

(21:07:24) GRAND:
no bez sensu to zrobili
(…)
(21:07:51) panczut:
Trzeba będzie zawalczyć
(21:07:57) panczut:
Wątpię mimo wszystko
(21:08:10) panczut:
Nawet jakby wszyscy byli za tak, a złote dziecko nie, to nie będzie
(21:08:35) panczut:
Póki co będę naciskał na przywrócenie tego, a jeśli się nie da to mam asa w rękawie :>
(…)
(21:22:01) panczut:
Pewnie jak mu zabraknie argumentów to będzie „temat zamknięty, bo ja mam rację”
(21:24:51) GRAND:

Rzeczywiście as w rękawie był, ale chciałem jak najwięcej wycisnąć, nim go użyję. Zupełnie się nie spodziewałem, że temat zostanie zamknięty w niespełna 24 godziny po jego założeniu. Chyba nie muszę powiedzieć, kto się do tego przyczynił? Udzielił jakiejś bardzo dziwnej wypowiedzi, w której użył skomplikowanych angielskich zwrotów, chyba tylko po to, by nikt nie zrozumiał co on pisze.

W temacie tym kilka razy odwoływałem się m.in. do mojej modyfikacji z klawiszem F7, jako przykład nieszkodliwego, a pożytecznego moda. Ostateczna odpowiedź Złotego Dziecka była zdumiewająca

Jeśli chcesz coś nowego w VCMP, napisz o tym. F7 dodałem w 10 minut. Modyfikacje dla monitorów panoramicznych mogą zostać w podobny, trywialny sposób dodane.

To ciekawe, potrafił dodać F7 w 10 minut, a mój mod pełnił tę funkcję przez niemal rok. Kompromitacja niczym polskie rządy.


Nieprawda!”

Zresztą, obietnica „napisz co chcesz, a dodam” to mydlenie oczu. Bo, żeby coś zostało wprowadzone to po pierwsze musi to być coś warte uwagi murzynka, a po drugie musi on dojść do wniosku, że da radę to dodać. W poruszanym wątku ASI nie dał się przekonać i stwierdził, że żądam rzeczy niemożliwych do dodania, więc dlaczego miałby spełniać moje inne zachcianki?

I najważniejsze – od tamtego wpisu minęły pełne 3 dni, a aktualizacji nie ma…

Odpowiedź na ten nonsens wokół ASI brzmi nie. Możesz linkować dowolną ilość dobrych modów ASI, ja nie mam wiary w społeczności VCMP, że będzie potrafić używać takich potężnych narzędzi [modów] z rozwagą, szczególnie gdy jak widać nikt nie pamięta ile zamieszania zrobiły niektóre czuty.

Pycha, chamstwo, poczucie wyższości. Ile jeszcze przymiotników sunie się samo na język?

(21:05:04) NC:
Jak by nazwać (politycznie) osobę która nie przyjmuje do wiadomości opinii niezgodnej z własną i eliminuje każdy jej przejaw? Faszyzm?
(…)
(21:11:12) NC:
osoba u władzy, a te pozostałe to pionki?
(21:14:24) Emil:
dyktatura jak skurwysyn
(21:14:47) Emil:
Ten opis
(21:14:52) Emil:
to pod Putina pasuje


„Dyktatura prawa”

Ostatnie zdanie w temacie było już jednak całkowicie bezczelne.

To nie jest temat do debaty. Jeśli tobie NC/wam [zależy jak rozumieć „you”] się to nie podoba, zrób(cie) własny mod [MP].

(23:33:45) NC:
Bardzo chamskie.
(23:33:43) Gudio:
tak
(23:33:45) Gudio:
bo to nie jego mod
(23:33:48) Gudio:
on tylko pomaga :]


Zamykanie tematów na forum VCMP jest zjawiskiem powszechnym. Zachowana została kultura wypowiedzi, strony mogły wyrazić swoje zdanie. Ale mimo wszystko nasz głos był różny od głosu władzy, a co za tym idzie – należy nas tłumić.

Gdzie oni byli?
Jak wspomniałem, w trakcie trwania dyskusji jedynie 2 osoby wypowiedziały się przeciw wprowadzeniu ASI z powrotem. Co ciekawe, temat ten był czytany przez kilku tosterów, ale nikt nie odważył się, by się w nim udzielić. Być może coś na wzór dyscypliny partyjnej – chciałbym zagłosować ZA, ale przywódca jest PRZECIW, więc ja nie mogę być ZA. Tylko że tu dyscypliny nie ma, a raczej chodzi o podlizywanie się i utrzymywanie dobrych relacji.  Dopiero dwóch tosterów polubiło wypowiedzi Złotego Dziecka po tym jak temat został zamknięty. Co ciekawe, jeden z nich jeszcze dwa miesiące temu, tuż po wydaniu aktualizacji blokującej ASI, poparł Gudia, który już wtedy otwarcie mówił, by kwestia dopuszczania ASI była zależna od administracji serwera. Teraz zmienił zdanie.

Co ciekawe, w temacie nie wypowiedział się wspomniany na początku pan H, legenda tego MP. Pan H znany jest z tego, że uwielbia mody graficzne w VC. Stworzył nawet gotową paczkę, która ma bez problemu działać w VCMP. W skład tej paczki wchodzą oczywiście mody ASI.


Ujęcie ze wspomnianej paczki.

Wiem też, że pan H korzystał z mojego moda na F7. Że lubi się kłócić o elementy graficzne (skrytykował najnowszy ekran ładowania VCMP). Że lubi pisać eseje. A mimo wszystko z jakiś powodów nie wypowiedział się w temacie. Wypowiedział się za to pewien toster LU, jednak jego post wylądował w forumowym koszu, widocznym tylko dla moderatorów.

Zawsze możesz [NC] zrobić jakiś prosty program typu injector i korzystać z ASI ponownie.

Stawiam 10 zł, że wpis ten usunęło Złote Dziecko. Słowo-klucz tutaj to „injector”. Kombinując nieco w Google, możemy wtedy dojść do takiego programu. Pozwala on „wstrzyknąć” dodatkowe rzeczy do uruchomionego programu, więc w naszym przypadku – pliki ASI do VCMP.

Spojler Pokaż

Wydarzenia późniejsze
Byłem zbulwersowany arogancją z jaką Złote Dziecko pisało i sposób w jaki bezczelnie zakończyło temat. Postanowiłem więc od razu wyrazić swoje niezadowolenie, ale nie chciałem już tego ciągnąć na forum, więc wysłałem mu kilka wiadomości. Dla ujednolicenia, moje wiadomości będą na niebiesko, z kolei jego pogrubione… Bo jest czarny. Komentarze pomiędzy wierszami zwykłą czcionką.

Czy ty naprawdę musisz zamykać każdy temat, który nie reprezentuje twojego sposobu myślenia? To było niegrzeczne. Zobacz ile ludzi się w temacie o ASI udzieliło. Oni wszyscy się starali, a ty ich wyruchałeś [inne sformułowanie, podobny oddźwięk].

W nawiązaniu do wypowiedzi o „dodaniu F7 w 10 minut”:

Oni chcą z powrotem ASI, a ja za nich przemówiłem. My nie chcemy, byś dodawał do VCMP wszystkie modyfikacje dostępne w internecie, bo nie o to chodzi. My chcemy ASI. Proszę pomyśl nad tym. Pomyśl o graczach!

Chciałem dopisać, „a nie o swoim murzyńskim dupsku”, ale dobra już :P. Stwierdziłem, że nie ma co czekać i muszę wyciągnąć swojego asa. Moim asem był mały szantaż, by pojechać po ambicjach. Byłem przekonany, że gdyby się na to zgodził, zwycięstwo mam w kieszeni.

Dlaczego nie zrobić tego w sposób demokratyczny? Stwórz ankietę i zobacz wyniki. Jeśli wynik będzie negatywny to otwarcie przyznam wszystkim graczom, którzy wierzyli w powrót ASI, że ich zawiodłem i do tematu już nie wracam. Ale, jeśli wynik będzie pozytywny, ty przemyślisz swoją decyzje i uszczęśliwisz nas wszystkich. Czy zgadzasz się by rozwiązać to w ten sposób?

Pamiętaj, to jest gra wieloosobowa. Taka gra bez graczy nie istnieje.

[Dlaczego nie demokratycznie?] Bo to nie jest totalna demokracja. W przeciwnym razie wciąż tkwili byśmy przy Pawn.

Lakoniczna, jednozdaniowa wypowiedź i nie wiadomo po co odwołanie do Pawn. Po prostu obawia się, ba, wie, że wyniki byłyby dla niego niepomyślne. Co ciekawe rok temu na forum LU uruchomił sondę „czy korzystasz z Windowsa XP” (był to także jego ostatni wpis na tym forum), a miało to związek z próbą zaprzestania wsparcia tej wersji systemu operacyjnego dla LU i VCMP. Nie wiadomo, na ile deweloperzy wzięli sobie wyniki sondy do serca, ale jednak zrobił demokratyczne głosowanie, może dlatego, że wiedział, iż wygra.

Spróbuj. Nie szmać ludźmi.

Jeśli masz jakiś problem, zgłoś się do maxa [Najwyższego Dewelopera, jak go czasem z nutką ironii nazywam].

Ale to ty zamknąłeś temat. I tylko ty wraz z jednym ziomkiem wypowiedzieliście się przeciw ASI.

Najwyższy Deweloper ma ostateczne zdanie. Ja wraz z deweloperami LU jesteśmy przeciwni ASI z wiadomych powodów.

Dla niewtajemniczonych, VCMP ma obecnie 7 deweloperów, w tym 3 z LU.

Spojler Pokaż


Fajna aktualizacja LU z własnymi mapami od 2 lat leży gotowa, ale nikomu nie chce się jej dokończyć.

Oburzenia nie krył pewien gracz z Rumunii, który jest na trzecim miejscu pod względem ilości wpisów na forum VCMP, z czego sporo jest w postaci różnych poradników dotyczących 0.4. Chłopak się stara i także chciał powrotu ASI, więc nie krył rozczarowania decyzją Złotego Dziecka.

<?> teraz to nie wiem co powiedzieć
<?> oni [trzech deweloperów z LU] nie powinni być w ogóle liczeni jako deweloperzy VCMP
<?> ale cóż, nie wiem czy oni cokolwiek w VCMP zrobili
<?> ale wiesz co? Pierdolę to. Wkrótce skończę moją przygodę z VCMP (tak myślę), bo zacznę studia.

Wracając do dyskusji.

Jesteś jednak świadomy opinii graczy na temat ASI. Jak już mówiłem, nie ma MP bez nich, a ty ich zeszmaciłeś.

Oboje wiemy, że można przywrócić ASI przez „wstrzyknięcie” ich w grę. Niektórzy gracze już o tym wiedzą, a wieści się rozejdą. Tego chciałeś?


Często wypominam w wiadomości murzynkowi, że nienależycie potraktował graczy. Zapewne jest to w związku z podobną sytuacją, jaka miała miejsce w naszym kraju. Skala nieporównywalna, ale reszta się zgadza. Zebrano pół miliona podpisów, by cofnąć ustawę o sześciolatkach w szkołach. Takie rozporządzenie wprowadzono za czasów rządów PO-PSL. Gdy więc wniosek o referendum w tej sprawie trafił do sejmu, to został on odrzucony przez partie rządzące czyli… PO i PSL. Pół miliona podpisów wylądowało w koszu, ale dużo więcej osób było zawiedzionych. Swoje zawiedzenie pokazali w wyborach prezydenckich.

Nie powiem, nie tego chciałem. Ale mogę powiedzieć, że większość lewych sposób będzie wkrótce blokowanych.

A znaczny kawałek społeczności VCMP nie chciał byśmy wyłączyli listę serwerów na R2.

Kolejny raz przesadził. Ile to ja razy podkreślałem na tej stronie, że gracze zostali zeszmaceni przez wyłączenie listy serwerów? Dużo. I on sobie zdaje z tego sprawę i jak widzimy, dobrze mu się z tym żyje.

To co mówi społeczność nie zmienia faktu, że czterech z siedmiu deweloperów jest przeciw ASI. Twoim jedynym wyjściem jest porozmawianie z Najwyższym Deweloperem.

Aha, więc z jednej strony nie zgadza się na demokratyczną sondę, a z drugiej otwarcie mówi, że ma większość? Ustala sobie reguły takie jakie są mu na rękę. Strasznie mnie też zirytował tym, że wręcz nakazuje mi, bym ze swoim problemem poszedł do maxa. Coś w stylu idź, wypłacz się mu… I tak nic z tego.

Co nie zmienia faktu, że musisz słuchać graczy. Naprawdę, powiedz co jest nie tak w tym by np. pozwolić administratorom serwerów decydować o ASI?

Podczas gdy głos graczy pomaga podjąć część decyzji, ja nie jestem tutaj by wszystko robić tak jak oni chcą [inaczej sformułowane, zachowany sens]. Jestem tutaj, by dodawać rzeczy [do VCMP], które będą najlepsze dla graczy. I w tej chwili uważam, że blokowanie ASI jest najlepsze dla nich niż pozwolenie na ASI.

Więcej już nie odpisałem, bo nie widziałem sensu.

<?> on [Złote Dziecko] nie przywróci ASI i wiedział, że tej debaty nie wygra, jak sam stwierdził.
<?> to było po prostu duże NIE

Czy da się zablokować lewe sposoby?
Złote Dziecko wspomniało, że chce blokować „wstrzykiwanie” modów. Tylko, czy da się w ogóle to blokować?

(23:04:48) Gudio:
jakby dało się zablokować
(23:04:55) Gudio:
to nie miałbyś od dawna cheatów do CoD
(23:05:07) Gudio:
a wątpię, że ci z VCMP ogarną coś takiego jak blokada dll
(…)
(23:06:36) Gudio:
a checkpointy [w wyścigach] jak zbugowane były tak i dalej są


Swojego czasu ogłoszono tryumfalnie, że w 0.4 owy popularny trainer już nie działa. Ktoś mógłby pomyśleć „oo, pewnie dodali 100 różnych zabezpieczeń”. Wcale nie. Uważne oko zauważy, że do czasów R2, okienko z grą zwało się „GTA: Vice City”. Od 0.4 nazywa się inaczej, jak widzimy na zdjęciu wyżej. Zwykle trainery szukają okienek z konkretną nazwą, by ustalić, czy gra została włączona. Jeśli ten czut został tak zaprogramowany, to szuka okienka o nazwie „GTA: Vice City”, którego nie znajdzie. Twórca czuta mógłby właściwie zrobić małą podmiankę w swoim dziele i znowu szerzyłby on spustoszenie na serwerach… Ale autor chyba już tego nie chce. Czut ten został wypuszczony jako bunt przeciw VCMP, żeby deweloperzy zabrali się do roboty. I się zabrali… Z kilkuletnim opóźnieniem. A w ogóle to obrazek został nazwany „lol.png”.

Podobny komentarz

<?> nie ma szans, by to zablokowali i nigdy nie będzie…

Co dalej?
Dyskusja na forum nie przyniosła zamierzonego celu, pisanie prywatnych wiadomości to bardziej pokaz arogancji. Została nam więc tylko jedna możliwość – zwrócenie się ze sprawą do maxa. Jednak nie tak od razu.

Złote Dziecko 3 razy napisało mi, bym poszedł z tym do Najwyższego i jemu truł cztery litery. Z pewnością liczy na to, że tak właśnie zrobię albo już zrobiłem. Jednak nie, ja nie mam zamiaru robić dokładnie tak jak on chce. Póki co dajemy sobie kilka dni odpoczynku od tematu, tak by nabrać siły na najprawdopodobniej ostatnie podejście, które może przywrócić ASI. Przemyśleć jak to rozegrać, wyczekać na dobry moment. Możecie swoje pomysły jak do tego podejść zostawić w komentarzach pod wpisem.

Czy mamy szanse?
Trudno to powiedzieć, jednak przeanalizujmy kilka faktów.

Wersja 0.4 była robiona od podstaw przez Najwyższego i, jak już zresztą to w tym wątku przypomniałem, całkiem niechcący zablokował CLEO. Może, gdyby o tym wiedział, to by nie zmieniał niczego, co by mogło to zepsuć.

Następnie należy szczególnie zwrócić uwagę na to, że od bardzo dawna, być może nawet od początku istnienia, do 0.4 dołączany jest śmieszny plik konfiguracyjny, którego bez instrukcji obsługi nie ma nawet jak ruszyć, a dokładność zawartych danych (liczby kilka miejsc po przecinku) powala na kolana. W tym też pliku od zawsze była możliwość określenia, które pliki ASI ładować. Miał być to ukłon w stronę społeczności, która miała sprawdzić, które modyfikacje działają poprawnie i żeby tylko one były ładowane. Tak więc max pamiętał od początku tworzenia MP o graczach z modami.

Nie sposób też ominąć kwestii czterech z siedmiu, czyli kto jest przeciwny ASI – murzynek oraz deweloperzy LU. A co z pozostałą trójką? Już wiemy, że dwóch z nich nie jest aktywnych, ale brakującym ogniwem jest właśnie max. Nie padło żadne zdanie o nim, tak więc nie wiemy co on o sprawie myśli. Dosyć dziwne, ponieważ oznacza to, że wspomniana czwórka rządzi sobie jego multiplayerem jak chce.

Kiedy pod koniec maja wprowadzono feralną aktualizację blokującą modyfikacje, pewien gracz napisał

O nie, właśnie zniszczyłeś naszą robotę. Mieliśmy przygotowaną oficjalną modyfikację ASI jako część naszego serwera, a teraz musimy ją wyrzucić. [drobnymi literami, pewnie jako żart] Śmierć Złotego Dziecka!

Co ciekawe, to właśnie max jemu odpisał

Mam pytanie odnośnie tej waszej modyfikacji – czy jest ona niezbędna na waszym serwerze?

Wygląda jakby max był gotowy zrobić jakiś wyjątek, aby ich ciężka praca nie poszła na marne.

Mimo to nie można od razu zakładać, że max przychyli się do powrotu modów. Jak już historia pokazała, jest on ślepo zapatrzony w murzynka (inaczej dzisiaj z pewnością nie miałby on tyle do gadania). Murzynek może więc łatwo go zmanipulować „słuchaj max, mody ASI są złe, zgadzasz się ze mną cnie? Super” i wtedy nasze szanse topnieją na naszych oczach do zera.

A nawet jeśli max będzie zwolennikiem powrotu ASI, to będzie musiał swoją decyzję wytłumaczyć czwórce przeciwnym powrotu. I jakoś nie wyobrażam sobie, żeby okazali oni skruchę i jak jeden mąż powiedzieli „dobrze, masz rację, niech ASI wraca”. Prędzej byłoby coś jak „oszalałeś? Nie ma mowy! Te czuty…”.

Zawsze można też spróbować maxa przekonać do zrobienia publicznej sondy na ten temat, bo wydaje mi się, że ze wszystkich obecnych deweloperów, to on jest jedynym, który w pewien sposób (może nie wielki, ale jakiś) wsłuchuje się w głosy graczy. Najlepszym przykładem będzie słynna linijka do czatowania, która została przeniesiona z dołu ekranu pod czat dopiero wtedy, gdy gracze o nią płakali.

Tak więc nie wiemy, jaka może być decyzja maxa i jak ona wpłynie na VCMP. O ile w ogóle go zastaniemy, bo on ma tendencję do nieodpisywania. Jak jednak napisałem, póki co kilka dni na oddech i przemyślenie strategii.

Wariant pierwszy – ASI wraca
Wszyscy się cieszymy. No, może poza czwórką przeciwników i ich przydupasów.

Wariant drugi – ASI nie wraca
Otwarcie przyznam, że jeśli modyfikacje będą wciąż zablokowane, to będę korzystał z lewych rozwiązań, by je załadować i nie będę się tym krępował.
Co prawda trochę by mi było głupio, żeby korzystać z czutów do włączania modyfikacji nie będących hackami, ale nie pozostaje wtedy inny wybór. Za uprzejmością rww (pozdrówka!) miałem wgląd w „asi loader”, którego działanie mogliśmy zobaczyć na obrazku w tym wpisie. Przyznam, że jest on banalnej konstrukcji, nawet się nie spodziewałem, że aż tak. Nie pozostaje też wtedy nic innego, jak rozprowadzać takie narzędzia w „podziemiach VCMP”, bowiem jakiekolwiek zamieszczenie ich na stronach internetowych mogłoby się skończyć aferą, a serwisy z modami do GTA jak GTAGarage nie przyjmują hacków do MP. Chyba, że założy się specjalną stronę internetową, na której będzie tylko jeden plik .

Złote Dziecko zapowiedziało, że w następnej aktualizacji chce zablokować niektóre sposoby na uruchamianie modów. Zgodnie twierdzimy, że tego nie zablokuje, co najwyżej będzie to coś na wzór zablokowania Trainera 2012, czyli bardzo łatwe do ominięcia, o ile ma się kod źródłowy programu. Pozostaje czekać na tą aktualizację i, jeśli nie zablokuje ona rozprowadzanego asi loadera, to przerobię swoje dotychczasowe modyfikacje tak, by działały one z tym hackiem, a także być może stworzę nowe, od razu już z nim działające.

Gracze VCMP pokazali, że chcą mieć swoje zdanie na temat wprowadzanych zmian w grze. Nie zmarnujmy tego potencjału i zawalczmy do końca!

Słowa na koniec
Już całkiem zakończenie.

(23:26:02) Gudio:
VCMP to projekt, w którym zdania użytkowników nie mają większego znaczenia. Autorzy narzucają pomysły, które wpadną im do głowy. Ich realizacja daje jedno prawo graczom – grać czyt. testować, tj. zgłaszać błędy (teraz automatycznie, bo generowany jest crash report) w celu poszerzenia wiedzy programistycznej deweloperów.

Co ciekawe, niemal te same słowa wypowiedział Piterus rok temu

Twórcy VCMP (że o LU nie wspomnę) od jakiegoś czasu robią ten multiplayer jedynie pod siebie, a nie pod graczy. Dodając do tego fakt, że nikt z nich aktywnie nie gra powstaje projekt, który nie jest grywalny, a jedynie ładnie wygląda w długich artykułach murzynka i pisaniu jak to ludzie nie chcą się dostosować (walka stubby) i zrozumieć jego problemów (wsparcie XP). Finalnym skutkiem będzie pewnie ultimatum w stylu: „albo bawicie się w tym co zrobiłem, albo zróbcie sobie własne multi” lub inny tekst w klimacie jacy to gracze są niewdzięczni.

W wątku o ASI było zarówno jedno, jak i drugie.

A co powie polski weteran VCMP o 0.4?

[01:37] <+Xanthi> połączyłem się z serwerem i wyszedłem xd
(…)
[01:47] <+Xanthi> Nie, nie odnalazłbym się teraz w vc mp
[01:48] <+Xanthi> Stare dobre czasy vc mp minęły ;p

Święte słowa. Ale to bardziej za sprawą nostalgii. Czy zgodzicie się ze mną, że w historii gier ze świecą szukać takiej jak VCMP (oprócz LU), gdzie regularnie co kilka miesięcy zaliczana jest poważna wpadka, gracze nie są traktowani z szacunkiem, a mimo to grają? Może wynika to z braku alternatyw dla VCMP… MTAVC, VCO wróćcie!

Comments
  • admin 8 sierpnia 2015 at 23:03

    Jeśli coś pominąłem albo źle napisałem to wybaczcie. Niewielka część wpisu była pisana po tym jak dowiedziałem się, że czeka mnie rozwód. W notce wspomniałem, że za kilka dni kontynuujemy akcję, ale póki co to ja będę musiał poświęcić kilka dni na dojście do siebie. Nie mniej jednak piszcie o swoich pomysłach na podejście do sprawy.

    Wydaje mi się, że gdyby nie ta „niewielka część” to mógłby być to jeden z lepszych artykułów na murzynie, ba, może nawet najlepszy, bo skupia się głównie o jedną rzecz, ale zahacza o wiele innych kwestii związanych z VCMP. Jest też dużo odwołań pokazujących słuszność wyciąganych wniosków… Niczym u Jehowców ;).

  • Piterus 9 sierpnia 2015 at 00:31

    Respekt, że Ci się ogółem chciało tyle tego pisać – najmij się do jakiejś gazety to Ci chociaż płacić za to będą.

    Co do słuszności to nie ma zbytnio co tu dodawać. Jedynie tyle, że skoro nie pomógł temat i prywatna rozmowa to średnio widzę szanse na finalny, pozytywny dla nas efekt. Ja jakimś tam wielkim fanem modów nie jestem, ale draw distanse i coś tam jeszcze innego to miałem i chwaliłem. Pewnie i teraz by się coś znalazło no ale cóż.

    Trzym się!

  • Kunio 9 sierpnia 2015 at 01:03

    Taaa, niestety nie zdążyłem wtrącić swoich słów do tematu, bo po prostu twoją wcześniejszą notkę przeczytałem za późno. Co do artykułu to ja pierdziele, pogrom, powinni ci za to kasę dawać. Odkąd LU i VCMP połączyły się w pochodne projekty tworzone w podobnym kodzie i schemacie, to mam wrażenie, że zwolniły o wiele swój progress, niestety LU jest do dzisiaj martwe, co każe na tworzyć tematu na forum VCMP, i czekać, aż pan VRocker wejdzie na forum MP, którego również jest deweloperem, toteż nie wiadomo, czy przeczyta nasz wątek, który pewnie będzie w koszu, albo przysypany masą syfu, albo jak testerzy przeczyta i nie odpowie.. Normalnie w MTA czy SAMPie nie mają takich problemów..

    Pozdrawiam.

  • rwwpl 9 sierpnia 2015 at 01:28

    Czytając tą notkę, przypomniało mi się coś z nowej strony głównej VC-MP, i postanowiłem tu wkleić ten cytat…
    „Play GTA: Vice City like never before — for free.”

    Szanse z możliwością wgrania ASI są niewielkie. Ale wydaje mi się, że jakby konkretnie przycisnąć ten temat na forum, można coś wskórać. Póki co, można mieć jedynie nadzieje…

  • Ferex 9 sierpnia 2015 at 01:42

    Bitwa może i przegrana, ale wojna trwa. Jak pisałeś wcześniej – te blokady da się ominąć i można w jakiś sposób te ASI uruchomić – a więc jednak jest coś na rzeczy.
    Twój ruch to początek buntu, a jak historia twierdzi, że nawet z małego buntu, małej wojny, potrafiły się robić poważne konflikty, nawet światowe.
    Znajdzie się na bank osoba wśród developerów lub kogoś kto postara się zrobić master listę 0.3 i wróci stare #FałCeEmPe, a co więcej, może wtedy „złote dzieci” zdecydują się na wprowadzenie ASI, bo 0.4 zacznie podupadać, a ich projekt upadnie jeszcze bardziej.
    Dla przykładu dam fakt z TeamSpeak, gdzie teraz przy najnowszej wersji clienta, TS wymusza akceptację regulaminu, a na stronie oficjalnej są downloady tylko dla tej najnowszej wersji, ale zapomnieli, że można pobrać starą wersję clienta (poprzez edytowanie linku), a co więcej to już od roku (może i wcześniej ..) powoli eliminują licencje Non-Profit, bo im kasy brakuje, aż przez to, że znalazły się osoby, które nie chciały się z tym pogodzić, to stworzono spiracone pliki serwera teamspeak, które umożliwiały (nadal umożliwiają) odpalenie własnych wygenerowanych licencji, a blokady w hosts powodują brak możliwości zbanowania serwera i dodania go do blacklist.
    Tak więc NC, działaj, walcz, my się podpiszemy (tymczasowo nie daję rady, ze względu na problemy zdrowotne, nawet mój blog stoi w miejscu, opowiadanie również), a może znajdą się osoby, które udowodnią złotemu dziecku, że jego biznes jest bliski upadku, a może i już zaczyna upadać, a to spowoduje, że najwyższy będzie musiał podjąć jednak jakieś zmiany w kierunku aktywacji ASI w 0.4, bo i jego biznes zamieni się w gruzy.
    Dla przykładu nr XYZ, IPBoard jest płatne, a style się podobają wielu osobom, aż nagle powstało Wysibb, które stworzyło styl IPBoard dla phpBB3.

  • admin 9 sierpnia 2015 at 01:43

    Na wasze komentarze odpiszę jutro.

    Kilka literówek i przekręceń poprawiłem, tych tutaj nie przytoczę, ale dodałem kilka linijek, bowiem z większą uwagą przeczytałem wpis na forum VCMP z listą zmian w aktualizacji klienta, kiedy to zablokowali modyfikacje.

    [Dopiero dwóch tosterów polubiło wypowiedzi Złotego Dziecka po tym jak temat został zamknięty.] Co ciekawe, jeden z nich jeszcze dwa miesiące temu, tuż po wydaniu aktualizacji blokującej ASI, poparł Gudia, który już wtedy otwarcie mówił, by kwestia dopuszczania ASI była zależna od administracji serwera. Teraz zmienił zdanie.

    Kiedy pod koniec maja wprowadzono feralną aktualizację blokująca modyfikacje, pewien gracz napisał

    O nie, właśnie zniszczyłeś naszą robotę. Mieliśmy przygotowaną oficjalną modyfikację ASI jako część naszego serwera, a teraz musimy ją wyrzucić. [drobnymi literami, pewnie jako żart] Śmierć Złotego Dziecka!

    Co ciekawe, to właśnie max jemu odpisał

    Mam pytanie odnośnie tej waszej modyfikacji – czy jest ona niezbędna na waszym serwerze?

    Wygląda jakby max był gotowy zrobić jakiś wyjątek, aby ich ciężka praca nie poszła na marne.

  • admin 9 sierpnia 2015 at 09:56

    Trzeba przyznać, że nocne marki z was :). Ze mnie zresztą też.

    Ogólnie, to w treści wpisu macie analizę czy są szanse na powrót modyfikacji – jakieś tam są. Nie można po prostu się poddawać. Właśnie obojętność i akceptacja stanu rzeczy to moim zdaniem główne zło, nie tylko w VCMP, ale także w życiu. Jak napisałem, ja podejmę się ostatniej próby, bo chcę zrobić to dla graczy. Wiem po prostu, że jak upiększysz sobie grę czy dodasz do niej nowe możliwości, to trudno potem zrobić krok wstecz. I chciałbym też dokopać murzynkowi, bo jego wpisy są aroganckie i bezczelne… Oj, gdyby tak Tusk, tfu, Kopacz z podpowiedziami Tuska powiedziała „jak wam się w Polsce nie podoba to wypad za granicę albo róbcie własne państwo” to posypały by się gromy… Ale w VCMP uchodzi to na sucho.

    Piterus: nie wiem czy jakakolwiek gazeta by była zainteresowana przedrukowaniem 13 stron biadolenia na jeden temat :p. Tam to masz maksymalnie 4 strony na jeden artykuł (wraz z obrazkami). Akurat w ostatnim czasie pisanie i argumentacja mi wychodzą… Chyba słoneczko za bardzo przygrzało. Zresztą, ja lubię zahaczać o różne tematy, więc trudno byłoby mi się wkomponować w jakąś konkretną rubrykę w gazecie. No i też nie zawsze jest motywacja. Myślę, że ta notka wyszła fajnie, bo jest ogień krytyki, tuzin faktów, szczypta ironii oraz domieszka komentarzy.

    Kunio: to co wyżej + nie wiem czy projekty te zwolniły. LU zawsze miało pod górkę, choćby dlatego, że długo nie potrafili wydać stabilnej wersji i przez kilka lat ją tworzyli (nie dam głowy uciąć, ale coś mi świta, że przepisywali od nowa kod więcej niż raz…). Pierwsza wersja pojawiła się dwa lata po tym, jak GTA 4 było dostępne na komputerach i osiem lat od wydania GTA 3… Wystarczy spojrzeć, kto teraz jest w ekipie LU jako deweloper czy toster. Powiedziałbym, że same dziwaki, którzy zawsze cenili się wyżej od innych.

    A VCMP jest po prostu źle zarządzane, od kilku lat panuje totalny rozpierdol. Konkretnie od momentu, gdy pojawił się Dzieciak. Po tym jak prawie wszyscy deweloperzy odeszli z projektu, a pozostali nie mieli czasu, to był tylko jeden (Najwyższy ) deweloper. Naturalne było wtedy, by poszukać jakiś osób do pomoc.Jest kilka nazwisk (szczególnie ruskich) programistów GTA, którzy potrafią tworzyć fajne modyfikacje do singla VC, ale zamiast takich poszukać, to wolano sprowadzić tych nieudaczników z LU „bo się z nimi kolegujemy”. A potem Złote Dziecko dziwi się, że SAMP nie chce mieć z VCMP już nic wspólnego już, po tym jak został złamany odwieczny „pakt” VCMP z SAMP, który jasno mówił, że tylko te dwa projekty mogą ze sobą współpracować. Mniejsza z tym ile tej współpracy było…

    rwwpl: docisnąć temat na forum? Jak niby? Stworzyć znowu taki temat i odliczać minuty do zamknięcia?

    Ferex: nie orientuję się, ale chyba do tego momentu nie wydano żadnej nieoficjalnej aktualizacji z listą serwerów do R2 i wątpię, by to nastąpiło. Wczoraj licznik graczy VCMP zbliżył się do granicy 140 i przez kilka godzin utrzymywał się powyżej setki, naprawdę wszystko wskazuje na to, że R2 poszło w zapomnienie. Masz przecież przykłady i komentarz Piterusa sprzed roku „od jakiegoś czasu robią ten multiplayer jedynie pod siebie, a nie pod graczy.”. Postępują tak nie od dziś, mają w głębokim poważaniu opinię graczy, ale oni (gracze) i tak wracają. Jest to chyba fenomen VCMP.

  • Ferex 9 sierpnia 2015 at 14:44

    NC, ja dla przykładu prowadzę serwer Gothic Multiplayer R-9-2 i tam też wyłączyli listę i działa tylko od R-11, która pozwala ingerować w serwery graczy jak i je banować, gdy deweloperkom coś się nie spodoba, dlatego ja, żebym nie miał ingerencji w mój serwer, postanowiłem wstawić na forum klienta pod R-9-2 i napisać, aby mój serwer dodawali w Favorites, bo wtedy w zakładce Favorites jest pokazany ów serwer i mam spokój przez jakiś czas, więc w VC:MP to też nie problem postawić serwer na 0.3 R2 i dodać go do Favorites.
    Miejmy nadzieję, że coś możemy z tym zrobić ..

  • Piterus 9 sierpnia 2015 at 19:15

    Akurat o 0.3 nie ma co już dyskutować, bo sprawa jest w miarę jasna. Gracze zmuszeni czy nie, grają w nową wersję na rzecz starej i większe przejawy buntu już ostygły. Kto miał przestać grać to przestał, kto nie bawi się dalej. A serwery na 0.3 nadal stoją, tyle, że powszechnie o nich nie wiadomo, bo publiczne ogłaszanie (czyt. w oczach deweloperów nachalne zapraszanie i działanie na niekorzyść 0.4) jest karane banem i blokowaniem ip. Nawet specjalny dział do tego na forum jest plus nie jeden gracz już został za to upomniany. Według niezależnego serwisu, który umożliwia wygenerowanie swojego banneru ze statystykami serwera, online na 0.3 pozostało 5 serwerów: dwa serwery Wietnamskie (w momencie sprawdzania nawet ktoś na nich grał), coś tam z hostem w Anglii, Holandii oraz Mega War Szakala. Poza tym wiem, że stoi jeszcze jakiś ruski tego samego typka co ma serwer na LU oraz Rww ma postawić coś prostego, na co można od biedy wbić jak ktoś bardzo chce pograć. Będzie być może to wkrótce stać prócz naszego serwera na LU i 0.4 – taka mała kryptoreklama :> Czyli w teorii jak ktoś chce grać na starej wersji to ma gdzie, żeby nie było, ale jak widać mało kto już to robi.

  • admin 10 sierpnia 2015 at 00:44

    Jasne Ferex, możesz dodawać sobie serwery do zakładki ulubionej, ale to raczej na krótką metę. Z tego co słyszałem, to upadek MTA:VC wziął się właśnie z wyłączenia listy serwerów. Najpierw z pewnością się bronili dodając IP do ulubionych, ale jednak gracze zaczęli odchodzić i tak wersja 0.5.1 jest tworzona 10 rok już :D.

    Trochę tak samo jak serwer na Hamachi. Niby można, ale mega popularności nigdy nie zyska.

  • admin 11 sierpnia 2015 at 12:06

    Ciekawej wypowiedzi udzielił wczoraj Marcell o Złotym Dziecku, z którym często grał na jednym serwerze:
    [21:20] < +Marcell> no w tych naszych simsach on zawsze byl glina i dostawal po dupie od kazdego a byl skrypterem / adminem
    [21:20] < +Marcell> to wylaczyl fast switch i jump switch
    [21:20] < +_aod-nc> on po prostu od zawze robil wszystko jak sie jemu podoba bez wzgledu na innych
    [21:21] < +Marcell> ta

    A przy okazji:
    [21:04] < +_aod-nc> a jakie jest twoje zdanie na temat modow w 0.4, skoro juz o tym mowisz?
    [21:04] < +Marcell> wiesz co mam podzielone zdanie
    [21:04] < +Marcell> bo zawsze sam nakurwialem na duzej ilosci modach glownie graficznych czitow raczej nie
    [21:05] < +Marcell> ale z drugiej strony duzo bylem dodgy graczy ktorzy uzywali roznego gowna……ja np odkrylem tego moda GTA:FPS juz w 2011 ze da sie go wykorzystac jako czit
    [21:05] < +Marcell> a przerobili to na jakis famous czit 'F1′ jedyne co dodali to activation key
    [21:05] < +Marcell> wiec sam nie wiem, z drugiej strony to i tak nic nie da przeciez da sie zaladowac asi jak sie chce i tak i tak
    (…)
    [21:09] < +Marcell> aha NC nie masz moze tego loadera? bo ja mam takiego moda asi na radiostacje w kazdym pojedzie (w radiowozach itp) ktory sie przydaje jak sie gra na argonath
    [21:09] < +_aod-nc> haha
    [21:10] < +_aod-nc> i wlasnie widac jaki byl sens tej blokady asi, ze kazdy sobie rozsyla czuty
    [21:10] < +_aod-nc>
    [21:10] < +Marcell> yep lol

    Chyba nie muszę komentować. Tylko ten, kto wprowadził tę blokada, nie potrafi zauważyć, że ona jest bez sensu.

    Póki co jeszcze cisza w temacie, ale zamieszczę coś ciekawego do przeczytania wkrótce…

  • Ferex 11 sierpnia 2015 at 13:44

    Kiedy tak mniej więcej wbijacie na IRC ? To się może dołączę do rozmowy

  • emil 11 sierpnia 2015 at 19:58

    Po 21 zazwyczaj, czasami nikogo nie ma a jak czasem najdzie to w porywach do 10 osób będzie

  • Xanthi 12 sierpnia 2015 at 04:18

    10 osób? To chyba kanał DnA albo inny xD Kiedy było 10 osób na kanale EnCeka? ;p ja sobie nie przypominam ;p EnCek musi zwołać towarzystwo :D:D:D

    Apropo starych dobrych czasów… Można by znowu trzasnąć jakiś evencik 0.1d ;p

  • rwwpl 12 sierpnia 2015 at 13:13

    http://i62.tinypic.com/2jam1so.png

    Już są pytania o ASI

  • emil 13 sierpnia 2015 at 17:52

    Szanti, 10 osób było z jakiś rok temu ostatnio A propo evenciku to trzeba by puścić wici wśród starych graczy że coś takiego miałoby szansę zorganizowania. No i dowiedzieć się ile osób wzięłoby w nim udział.

  • Ferex 15 sierpnia 2015 at 16:05

    Jeszcze fart że klient 0.1d istnieje
    Niech ktoś skołuje pliki serwera pod 0.1d i jakąś część eventu już mamy, a potem rozesłać wici, zebrać ludzi i gotowe

    (Chyba, że o czymś zapomniałem, bądź nie wiem ?)

  • admin 16 sierpnia 2015 at 14:21

    Wracając do tematu…
    Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu będziemy działać w kierunku powrotu ASI. Póki co mam plan, żeby siedzieć kilka godzin przed komputerem i napisać do Naszej Ostatniej Nadziei (huh) na IRC. Jeśli nie odpisze, to kolejnego dnia PW na forum. Tylko póki co wciąż brak pomysłu jak to ładnie napisać…

    Inny pomysł byłby jakiś masowy spam, ale musiałaby być jakaś rażąca siła przebicia, by miało to skutek. Ale siły takiej nie mamy mimo wszystko.

    A co do zlotu, to pierw określcie grupę docelową takiej imprezy. Starzy gracze, jak to na starych przystało, grali w VCMP gdy łazili do szkoły, a teraz już większość pracuje, więc im byle jaki termin nie pasuje.

  • admin 19 sierpnia 2015 at 23:56

    Złe wieści. Nasza Ostatnia Nadzieja przestała wchodzić na forum VCMP, a na irc ma ustawiony status „away”… Będę śledził sytuację, ale chyba szanse zostały w taki głupi sposób zaprzepaszczone…

  • Ferex 20 sierpnia 2015 at 00:18

    Ja tam wierzę, że się uda

  • … wojnę wygramy! Kiedyś. | Kącik NC 25 sierpnia 2015 at 22:48

    […] Notka jak i tytuł są dokończeniem wpisu Przegraliśmy bitwę, ale… […]

  • […] najlepszym wpisem bez dwóch zdań był Przegraliśmy bitwę, ale… opisujący chamstwo i pomiatanie graczy VCMP przez dewelopera, który ni z dupy, ni z pietruchy, […]

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and