Niby idzie…
0

ale ciągle jest w tym samym miejscu

http://www.sadistic.pl/niby-idzie-vt112906.htm

Ten film idealne odzwierciedla obecną sytuację przy tworzeniu VCMP 0.4 ;). Zaraz dowiemy się dlaczego.

 

Kilka dni temu miałem okazję przetestować najnowszą betę 0.4. To był mój pierwszy test od wielu miesięcy, ba, może nawet roku. Niestety, ale tutaj stoimy w miejscu. Zmian jest niewiele w porównaniu do wersji, którą testowałem rok temu.

Nowa wersja VCMP doczekała się przerobionych interiorów. Część wnętrz zostanie złączona ze światem „zero”, a więc główną mapą (jak np. hotel czy Pole Position były dotychczas w vcmp), z kolei te interiory, dla których ten trik by nie działał, będą miały gwałtowne przejście, jeżeli znajdziemy się w pobliżu wejścia. Przykład: wchodzimy do centrum handlowego, mamy krótki, ale szeroki korytarz. Jeżeli tam wejdziemy, to gra przeskoczy nam gwałtownie (więc przy pierwszym kontakcie albo lagu komputera mamy brzydki efekt skoku) ze świata „zerowego” do pomieszczenie i odwrotnie, gdy będziemy z tego korytarza wychodzić. Jest z tym też trochę błędów, ponieważ rockstar używał „czarnej ściany”, aby zakryć niezaładowane elementy (proszę spojrzeć na do will przez wejście, ewidentny przykład), więc trzeba się powysilać, żeby działało i DOBRZE działało.

Zamiast skupiać się na ważnych rzeczach albo szukaniu błędów, to niestety ale mamy coraz więcej zbędnych pierdółek. Obecnie trwają prace nad dodaniem trybu gry w oknie. Brzmi co prawda ciekawie, ale zbugowane jak cholera. Dodatkowo, grając w trybie okienkowym, możemy uruchomić dziesiątki kopii VC (celowo dodana funkcjonalność), co oznacza, że możemy się „sklonować” i nagle na naszym pustym serwerze może być 20 graczy, każdy o innym pseudonimie. Czy taki jest cel trybów wieloosobowych?

Postępy są mało zachwycające. Dodatkowo nasz deweloper poinformował, że nie będzie mieć czasu do połowy lipca (pewnie znowu egzaminy ), więc znowu bedziemy stać chwilę w miejscu. A może jednak…

Nasz nowy beta toster (pozdrawiam ptoka), Kasztan szaleje. Wraz ze złotym dzieckiem tworzą teraz duet lickoassów. Ostatnio się mnie zapytał co sądzę o zrobieniu wideo promocyjnego 0.4. Powiedziałem, że to dobry pomysł, ale chyba nie pora na to. Mając w głowie ułożone „co i jak chcemy nakręcić”, zrobienie takiego filmu powinno potrwać od jednego do trzech dni. Natomiast, jeżeli 0.4 wyjdzie za 2 lata, to cała podnieta związana z filmem opadnie, a co za tym idzie – film zrobiony bezcelowo. Czy ktoś z was podnieca się jeszcze pierwszym filmem zapowiadającym stare 0.4 z 2008? No właśnie. Dlatego nie pora na robienie takich filmów. Mimo wszystko zdecydowali się napisać informację o planowanym kręceniu filmu promocyjnego na beta forum i, ku zaskoczeniu, dwójka innych testerów odpisała, że oni JUŻ SIĘ NAD TYM ZASTANAWIALI I MAJĄ POMYSŁ.

A zamiast zajmować się takimi rzeczami, moglibyśmy potestować, bo błędów jest od cholery. Uważacie, że jestem sceptyczny? Nie, ja jestem realista. Już trochę podobnych przypadków w swoim życiu widziałem i wszystkie kończą się podobnie, dlatego chciałbym innych przed tymi błędami ustrzec, chociaż to raczej zadanie niemożliwe, jak ktoś ma swoje zdanie i koniec. Kasztan mnie zapytał czy wg mnie 0.4 wyjdzie w tym roku, bo on czuje, że tak będzie, ponieważ wszystko jest „w trakcie rozwoju i mamy chęci”. Na co moja riposta była krótka. Wielu również czuło, że 0.4 wyjdzie za chwilę… Kilka lat temu :).

Jeszcze rzeczą wartą wspomnienia jest nowa przeglądarka serwerów… Nie, wróć. Raczej niewartą i, mam nadzieję, koncept nowej przeglądarki, ponieważ wygląda strasznie. Co prawda trochę estetyki jest, ale raczej cierpi na tym funkcjonalność.

I pomyśleć, że w międzyczasie pewien rusek modyfikuje sobie kod źródłowy VCMP 0.1c, aby stworzyć swój własny multiplayer z rzeczami dodanymi w VCMP R2 oraz cyrylicą w czacie :)…

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and