Bez nauczki
0

Idealnym prezentem na Dzień Dziecka byłoby oczywiście wydanie legendarnego 0.4 :). Na to jednak w chwili obecnej nie ma szans, ale o tym później. Chciałem najpierw podzielić się z ciekawostką znalezioną na gtaf.

Wpis ten był bardzo stary, pochodzi z sylwestra 2006 roku. Tak się bawią deweloperzy VCMP. Wutka w Malibu i jedziemy ;). Do rzeczy

First and foremost I will start off with the direction of VC:MP. Bakasan, the co-leader has recently gotten back to business by working on VC:MP a lot more. Bakasan and his crew will be working on expanding 0.3 more to include a lot more features, fixes and side things. While doing this it will keep you guys settled until 0.4 is done in which Falcon is working on, there is no news on if he is working on anyone with it yet but once bakasan and his crew are done with expanding 0.3 they will move on to helping Falcon with 0.4. So all in all while youre waiting for 0.4 you will be playing an expanded 0.3 with features that will be in 0.4!!

Nie wiem ilu obecnych i starych graczy o tym wiedziało. Bo informacja ciekawa. Wynika z niej, że w jednym czasie miały być tworzone dwie wersje VCMP – linia 0.3 oraz nowe 0.4. Czwórka miała powstawać pod okiem jednego dewelopera, Falcona, podczas gdy pozostała część ekipy rozwijała VCMP 0.3b. Co ciekawe, kolejne wersje 0.3 miały zawierać to, co 0.4… Po zakończeniu trójki cała ekipa przerzuciłaby się na prace nad do-dzisiaj-niezakończoną-wersją.

Czy ten ruch był słuszny? Można jedynie gdybać, bo nic to nie zmieni. Ale jak dla mnie taka decyzja była po prostu głupia. Albo skupiamy się na kontynuowaniu starej wersji, albo na tworzeniu nowej. Czy jest jakiś sens tworzyć 0.4, skoro wszystkie nowości miały się pojawić w 0.3? Ja nie widzę żadnego. Wiadomo też, że sam jeden deweloper raczej gry od podstaw nie zrobi. Kto wie, czy ten błąd nie jest głównym powodem, dla którego do dzisiaj nie wyszła żadna wersja opatrzona cyfrą „4”.

Jeszcze inna ciekawostka

Pawn will be available in the upcoming VC:MP! With pawn you will be able to do a lot of things that have been done in SA:MP’s pawn. If you’re not familiar with pawn, pawn allows you to do almost anything with its basic scripting functions. Basically… (…) •Create your own features instead of just hoping the dev will put it in.

Szkoda, że niesprecyzowane o jakie „upcoming VCMP” chodziło, skoro PAWN został dodany dopiero w R2 ;). Widzę tutaj również kolejny błąd ekipy VCMP. Mimo, że miał pojawić się język skryptowania, wcale nie chciano zrezygnować z rzeczy wbudowanych (jak np. animacje). W dzisiejszych czasach walczymy, żeby w VCMP było jak najmniej rzeczy „hardcoded”, które są zaprogramowane i nie można ich zmienić. Należy tutaj wspomnieć długą batalię cyca/coceboya z maxem, żeby usunął komendę /kill z VCMP. Jeżeli będzie taka potrzeba, można ją przecież napisać w PAWN, nie musi być ona na stałe w grze…

Jeżeli zauważę w archiwach VCMP coś ciekawego to dam znać ;). A jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Na GTAM mogliście przeczytać wyczerpujący artykuł (link) o wycieku 0.4 i zdanie, że czas który mógłby zostać przeznaczony na aktualizację multiplayera, jest teraz czasem zabezpieczenia się przed innymi tego typu wyciekami.

Ja takiej informacji nigdzie nie przeczytałem :D. Ale to mniej istotne. Po okresie wzmożonej aktywności nastała grobowa cisza. Czy to było do przewidzenia? Bakasan w jednej ze swoich ostatnich wiadomości napisał filozoficznie dostaję ciosy z każdej strony w życiu, jednak postaram się wrócić najszybciej jak to możliwe.

Porównajcie to z wpisem z 2006 roku, który zamieściłem wyżej. Identyko :).

Jesteśmy w grobowej ciszy, mimo to max raz na tydzień odwiedza nas na irc i rzuci jakimś hasłem. Ostatnio zastanawiał się, jak powinna wyglądać przeglądarka serwerów. Ciekawostka: obecna napisana jest w Delphi (to podobno źle, ale się nie znam ;D ). Zasugerował, że wygląd zbliżony do przeglądarki LU byłby dobry, na co zaraz zgłosiłem sprzeciw. Akurat wygląd ma do dupy. „Czarne linijki na białym tle”. Tyle w temacie. Obecna przeglądarka bije kolorystyką na głowę ;).

Tymczasem nasz koleżka Bambo murzynek wciąż szaleje. Ostatnio zabrał się za tworzenie nowego szablonu pod forum VCMP. Jeden punkt więcej do jego i tak bogatego już CV. Praca wyglądała tragicznie, co mu przekazałem do wiadomości i „zostaw to tym, co umieją to lepiej”, na co on odpisał ironicznie „yo, jeszcze nie skończyłem” pokazując obrazek z dwoma belkami w innym odcieniu. Nie pokazuję zdjęć, ponieważ jest to sprawa rangi państwowej ;).

Nowy szablon dla forum to i tak pół biedy. Już jakiś czas temu wystrzelił z szalonym pomysłem. Chciałby, aby wajs war trzy (specjalnie napisałem słownie), impreza dla graczy VCMP, która polega nomen omen na szczelaniu, odbyła się podczas publicznego testowania 0.4. Pomysł jak dla mnie szalony, bo jak już podkreślałem wiele razy, my jako testerzy dobrze nie przetestowaliśmy gry, więc dlaczego organizować od razu na niej turniej? Co gorsze, najprawdopodobniej zaraził swoim pomysłem już klan VU, który bardzo chętnie przystałby na jego propozycje. W szalach VU panuje już ogromne podniecenie, że skrypt na to wydarzenie byłby PIERWSZYM W HISTORII SKRYPTEM DLA 0.4! I to jeszcze napisany przez osobę niezwiązaną z ekipą 0.4. Prawda jest taka, że klan „PodPsami” (luźne tłumaczenie ) może na tym tylko zyskać. Jeżeli test 0.4 byłby udany (w co wątpię), to byłoby to

otwarcie 0.4 przez VU (Gudio)

co dałoby im ogromny prestiż. Jednak jeżeli test ten okazałby się klapą, wówczas wszyscy by powiedzieli „no cóż, grało się zjebanie, ale to dlatego, że ta wersja jest do dupy, a brawa dla tego klanu za to, że chcieli coś zorganizować”. Jeżeli plan z takim testowaniem bety czwórki dojdzie do skutku, to VU już jest na wygranej pozycji. Warto zaznaczyć, że murzynek to ich były klanowicz.

A jakie jest wasze zdanie ;)?

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and