Wywiad z kenny01, testerem VCMP, 2007
6

Ostatnio zamieściłem wywiad z VRockerem, który został przeprowadzony specjalnie dla GTAM, ale zgubił się po zmianie szaty graficznej serwisu. Również na GTAM zagubił się inny wywiad – z kenny01 o VCMP 0.4.

Nie wiadomo kto zadawał pytania, ale wywiad został dodany przez Tatara dnia 22.12.2007. Tatar był jedną z wyraźniejszych postaci polskiej sceny VCMP, wystarczy powiedzieć, że był to kolega pt0ka, by wszystko było jasne . W VCMP grał w klanie Ronin, który zrzeszał bardzo dobrych graczy. Tatar grał też w MTA:SA, gdzie był w jednym z najlepszych klanów – Atak Najlepszą Obroną. Kenny01 z kolei to Czech, dawny beta-tester VCMP i SAMP. W VCMP piastował tę rolę co najmniej od wydania wersji 0.2, czyli roku 2006, kiedy najprawdopodobniej był tzw. „liderem testerów”, a więc najważniejszym beta-testerem. Był także adminem LW i przypuszczalnie to on odbanował polskich graczy na tymże serwerze, kiedy to zostali zbanowani za wykradzenie testowej wersji VCMP 0.2 i jej rozpowszechnianie.

Trudno nazwać ten wywiad wywiadem, gdyż jest to bardziej na zasadzie „masz pytania i wyślij mi odpowiedzi”, brakuje płynności. Panowie rozmawiają o starej wersji VCMP 0.4, która z obecną nie ma nic wspólnego. Film dotyczący starego 0.4 poniżej.

Wywiad w oryginale.

Ostatnio przeprowadziliśmy wywiad z członkiem ekipy beta-testerów VC-MP 0.4, oto on:

Redaktor: Jakie nowości znajdą się w wersji 0.4?
kenny: Najważniejsza będzie integracja języka PAWN, który jest dobrze znany z młodszego brata VC-MP – SA-MP. Ponownie będziemy mogli naprawić pojazd w Pay`n`Spray, zmienić pogodę i dużo, dużo więcej.

Redaktor: Czy możliwe będzie zakupienie broni i kamizelki?
kenny: Tak, zakupienie broni będzie możliwe za pomocą skryptów napisanych w PAWN oraz w sklepach AmmuNation.

Redaktor: Czy będą zsynchronizowane jakieś nowe bronie (np. wyrzutnia rakietowa)?
kenny: Nie, na chwilę obecną, nie ma co liczyć na synchronizacje broni FPS.

Redaktor: Czy przybędą jakieś nowe komendy gracza i admina?
kenny: Nowe, własne polecenia będzie można wytwarzać za pomocą języka PAWN. Dla samego VC-MP nowych komend nie przewidujemy.

Redaktor: Czy nowa wersja będzie zawierać wbudowany anty-cheat?
kenny: Tego tutaj nie będę zdradzać

Redaktor: Czy będzie można wytworzyć swój własny mod lub mapę za pomocą języka PAWN?
kenny: Tak, będzie taka możliwość. Dodatkowo do dyspozycji oddane będą filterscripts, których używa się np. dla skryptów admina.

Redaktor: Czy będą usunięte niektóre bugi? Np. przy uruchomieniu VC-MP 0.3 program chce każdorazowo znać położenie pliku gtavc.exe?
kenny: Tak, niedawno była wydana nieoficjalna poprawka dla tego błędu. Pragnę nadmienić, że myślimy o usunięciu modyfikacji, która przeszkadzała w używaniu tzw. Fast Weapon Switch Glitch, na czym głównie zależy graczom. Na koniec chciałbym rzec, że VC-MP nie powiedziało ostatniego słowa i dlatego do ekipy zostali przyjęci Y_Less oraz Static.

Redaktor: To wszystko, cześć.
kenny: Na razie.

Uwagi po wywiadzie:

Kiedyś pisałem, że równocześnie prowadzone były prace nad wersją 0.3 i 0.4, przy czym starsza wersja miała otrzymywać funkcjonalność tej nowszej. Brzmi kuriozalnie, nie wiem co za geniusz wpadł na taki pomysł, ale nic dobrego z tego nie wynikło, bo tej wersji 0.4 się nie doczekaliśmy. Przynajmniej w 0.3 można było pogodę zmieniać, heh.

Dodanie języka skryptowania było dobrym posunięciem, tylko nie rozumiem, dlaczego wciąż upierano się przy rzeczach wbudowanych w klient (hardcoded) czyli nieszczęsny system Ammunation, który w 0.3z (R2 też?) był dostępny, ale mało funkcjonalny i przez to prawie nikt z tego nie korzystał.

Wspomniano, że rakietnica nie będzie zsynchronizowana. Takie wielkie i fajne 0.4, ale nie wszystkie bronie dostępne? Jak widzimy na filmie, który został opublikowany pół roku po wywiadzie, nowe bronie są dostępne. Tak to zawsze było w ekipie VCMP i jest nadal – mówią jedno, robią drugie.

Najważniejsza uwaga – szkoda, że tamto 0.4 nie wyszło.

Comments
  • ss 6 września 2015 at 16:03

    Nie wydaje wam się po tym filmiku że synchro było w chuj lepsze niż w ówczesnym 0.4?

  • Xenon 6 września 2015 at 18:12

    Rzeczywiście, synchronizacja była dużo lepiej dopracowana, w najnowszej wersji woła o pomste do nieba, tystarczy tylko spojrzeć na ten filmik: http://youtu.be/pB24t-VE9s0

  • ss 6 września 2015 at 18:24

    ale kurwa nie rozumiem dlaczego ta wersja przepadła. Co tam się odpierdala?

  • Ferex 6 września 2015 at 20:04

    Złote Dziecko = Rozpierdol na VCMP

  • admin 8 września 2015 at 01:17

    Gdy ja dołączyłem do ekipy VCMP (po wydaniu R2) to nikt o tej wersji nie wspominał, już jej nie było. Nie wiem więc co się z nią stało i trudno gdybać, co się mogło stać. Ten film jest jedynym potwierdzeniem, że taka wersja istniała, ale co było dalej to już się nie dowiemy.

  • ss 8 września 2015 at 12:27

    może miała zbyt zajebiste synchro nie pasujące do poziomu vcmp i po prostu wyjebali. Pozdrawiam

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and