Another Mission Loader – potrzebni testerzy
5

Na GTAGarage jest kilka modów o wdzięcznej nazwie „Mision Loader”. Chcieliście kiedyś zagrać ponownie w jakąś misję VC? A może nie chce wam się przechodzić gry, by w jakąś zagrać? Po to właśnie stworzono takie modyfikacje.

Akurat takiej potrzebowałem, bo mam pewien plan :>, znalazłem dwie takie modyfikacje, obie za skomplikowane w obsłudze i obie nie były tym, czego oczekiwałem. Zajrzałem w kod jednej z nich, doszedłem do wniosku, że to banał i stworzyłem swój własny mission loader, z racji tego że nie ma nazwy, to roboczo Another Mission Loader.

Rozpoczynam nową grę i gram którą chcę misję. Potrzebuję jednak pewności, że zadziała też innym, stąd moja prośba.

Jeśli ktoś ma możliwość, proszę o przetestowanie modyfikacji (instrukcja niżej). Po przetestowaniu proszę napisać komentarz czy wszystko działa oraz na jakim zapisie gry przetestowano (nowa gra, gra w połowie zrobiona, wszystkie misje, 100% itp). Odwdzięczę się poprzez umieszczenie imion testerów w pliku readme, który powstanie.

Wymagania:
-CLEO, wersja obojętna, chociaż sugeruję najnowsze CLEO 2
-oryginalne misje VC. Nie musi być oryginalny plik z misjami, może być jakiś zmodyfikowany, ale żeby miał wszystkie te ze zwykłego VC

Instrukcja:

1/ Ściągamy mod (opcja Slow Download) i wgrywamy do folderu CLEO.
2/ Uruchamiamy grę z zapisu. Ja jestem na początku i miałem zadzwonić do Sonny’ego, ale leję na niego ciepłym moczem.

3/ Naciskamy kombinację TAB + SPACJA (klawisz akcji + skok). Na dole ekranu powinno się pojawić $1. 1 symbolizuje numer misji. Interior się zresetuje, ponieważ rzekomo może powodować jakieś problemy, ale nie sprawdzałem.

4/ Używając kółka myszy (odpowiednio poprzednia i kolejna broń) wybieramy właściwy numerek misji. W moim przypadku jest to 16 – misja, w której zabijamy Diaza. Numerki można uzyskać z tej strony w zakładce Vice City.

5/ Naciskamy LPM (strzał), aby zatwierdzić wybór. Jeśli się rozmyślimy, naciskamy PPM (celowanie). Po wybraniu misji pojawi się odpowiedni komunikat i za dosłownie 2 sekundy rozpoczyna się cutscena wprowadzająca.
6. Gramy misję.

Hehe, chciał się schować.

7/ I po misji. Efektem pozytywnego ukończenia tej misji jest pojawienie się ikonki zapisu i utworzenie gangu Vercettiego.

8/ Akurat po ukończeniu tej misji, od razu kolejna misja staje się dostępna i na nieszczęście graczy, nie da się wyjść z willi bez jej uruchomienia.

9/ Na to też znalazłem sposób. Ponownie TAB + SPACJA i naciskamy ŚPM (spójrz do tyłu). W ten sposób przerywamy aktualną misję, obojętnie czy ładowaliśmy ją z mojego moda czy normalnie gra ją włączyła.

10/ Robienie misji selektywnie spowoduje pewne problemy jak np. to, że nie przedostaniemy się na druga wyspę, bo bramy są zamknięte…

… wtedy ponownie wracamy do menu i naciskamy V (kamera). Z tego co zauważyłem, to nie otwiera to jedynie brama do klubu golfowego, ale nie wiem czy to dodawać. Może też jeszcze dodać otwieranie drzwi do np. Malibu?

11/ Możliwy jest tzw. „mission duping” czyli dublowanie misji, co jest popularne wśród speedrunnerów. Gra ma wtedy odpaloną jedną misję dwa razy i zaczyna bzikować, przez co może nam ją zaliczyć, mimo że jej nie zakończymy. Najlepiej sprawdzić na misji 5, gdzie niszczymy wozy sędziów. Odpalamy misję, pomijamy cutscenkę i jeszcze raz powtarzamy te kroki. Misja właściwie przejdzie się sama.
Na pewno dublowanie jednej misji działa w moim modzie, ale włączanie dwóch różnych misji może mieć niepożądane efekty.
12/ Najważniejsze. Nie zapisujemy gry! Robienie misji byle jak może nieco namieszać w grze i trudno mi powiedzieć, jakie może mieć to konsekwencje. Na pewno mogą się zdarzyć sytuacje, że pickupy np. zakupu nieruchomości i zapisu będą się nakładać na siebie. Nie mam pojęcia czy może to kraszować jednak grę. Skoro wybiórcze włączanie jej nie kraszuje, to wątpię, ale lepiej dmuchać na zimne i nie zapisywać gry.

Myślę, że wszystko jest w miarę jasne, sam mod jest prosty jak budowa cepa, ale za to niezwykle fajny. Już sobie pograłem w kilka misji i mam nadzieję, że wy też .

Jeśli kogoś to interesuje, to za sprawą „cepowskiej” budowy można mod łatwo przenieść do III czy SA.

Comments
  • rwwpl 13 września 2015 at 19:44

    Chwilę testowałem. Przetestowałem dwie misje, i chyba działa jak powinno.

    Misja 51 jest nie do przejścia jeżeli się nie kupi kilku biznesów

  • Piterus 13 września 2015 at 21:14

    Ogólnie działa. Kucharz znowu dostał w5dol w alejce.

    Niektóre misje niestety crashują – przynajmniej u mnie. 71 na przykład, a nie sprawdzałem wszystkich. No i jak się chce podczas jednej misji zmienić od razu na inną to też wywala.

  • admin 15 września 2015 at 13:47

    Pracuję nad aktualizacją, udało mi się usunąć barierkę z klubu golfowego i otworzyć drzwi do hotelu, w którym robi się fotosy w jednej misji dla studia filmowego. Nie wiem czy to się przyda, ale co tam. Będą one dostępne pod klawiszem V.

    Bardziej zależało mi na otwarciu drzwi do Pole Position, drzwi otworzyłem, ale Rockstar jakieś dodatkowe zabezpieczenia zrobiło i nie przełącza się do interiora.

    Ogarniam też naprawianie zepsutych budynków. Misję z wysadzeniem budowli można przejść, gdy budynek jest zniszczony, ale udało mi się przywrócić go do stanu „surowego” ;). Misję z Lancem w kafejce w centrum handlowym się nie przejdzie drugi raz, ale tutaj akurat naprawianie działa dobrze, więc wystarczy przyjść na miejsce (albo wcześniej) nacisnąć w menu C (kucanie), pojawi się napis „History…” (w miarę pasuje) i budynek się naprawia.

    Misja z wysadzeniem fabryki Haitańczyków jest niemożliwa do przejścia drugi raz. Teoretycznie naprawianie działa, ale coś pominąłem i nie ma podłogi, więc wejść się nie da :C. Ale wizualnie dobrze wygląda.



    Spoko, Rico po chwili „wrócił na ziemię” :).

    Zastanawiam się jeszcze nad klawiszem do przyspieszania czasu, bo napisy przy misji z wysadzaniem budowli trwają strasznie długo.

  • admin 16 września 2015 at 14:57

    Aktualizacja:

    Naciśnięcie w menu V spowoduje:
    -usunięcie wszystkich bram blokujących dostęp do innych wysp wraz z bramami do klubu golfowego
    -bonus usunięta brama w porcie PIER2
    -Pole Position otwarte wraz z pokojem do prywatnego striptizu (gdyby ktoś chciał sobie robić urodziny )
    -otarte drzwi do hotelu Chariot („Martha’s Mug Shot”)
    -otwarte drzwi do willi Tommy’ego (tylko pojawi się napis „Willa Diaza”)
    -otwarte Kaufman Cabs (tak jak zakup posiadłości)
    -otwarte Cherry Popers (tak jak zakup posiadłości) + bonus usunięte drzwi do biura
    -można wchodzić do Banku przed misją „The Job” (nie, winda nie działa)
    -dach Hyman Condo dostępny (tak jak zakup posiadłości)
    -usunięta brama Print Works (ale wejść się nie da)
    -usunięte drzwi The Greasy Chopper (nie ma tekstur w środku, trzeba by zmienić jeden plik)
    -otwarte garaże: kryjówka Cama Jones, garaż kryjówka i garaż wojska z „Sir Yes Sir”, garaż z „Cop Land” (uwaga, gdy Tommy zginie, wszystkie poza kryjówką Cama zostaną zamknięte, jest to błąd gry)

    Naciśnięcie w menu C spowoduje naprawienie zniszczonych budynków, konkretnie
    -Tarbrush Café („Cop Land”)
    -konstrukcji budowlanej („Demolition Man”)
    -fabryki narkotyków Haitańczyków („Trojan Voodoo”) – uwaga, naprawianie działa inaczej, wewnątrz fabryki Tommy będzie się ślizgać, ale misja działa

    Naciśnięcie w menu SHIFT (sprint) spowoduje przyspieszenie gry.

    No i inne mniejsze pierdółki.

    UWAGA: mod działa również w samochodach, ale tam klawisze są nieco inaczej przypisane np. włączenie modu pieszo to TAB+SPACJA, z kolej w aucie to R+S (radio+wstecz). Najfajniej jednak, że mając włączone menu i jeżdżąc autem (klawisz W) gra także przyspiesza.

    Pozostałe odpowiedniki klawiszy można znaleźć tutaj: (on foot/on vehicle)
    http://www.gtamodding.com/wiki/00E1

    LINK, wystarczy podmienić plik:
    http://www.speedyshare.com/MvZP9/anothermissionloader.zip

    Prawdopodobnie nowa nazwa moda to Complete Mission Loader, bo jest naprawdę kompletny. Chyba brakuje tylko czutów na życie i bronie.

    Gdybyście znaleźli jeszcze jakieś bramy albo drzwi do otwarcia, to dajcie znać.

    Też nieco testowałem i kraszy nie miałem. Tak jak pisałem, póki nie włączamy dwóch różnych misji, to kraszy nie powinno być.

    Obrazki, kolejno obrazy w willi Diaza (Jezus?), biuro lodziarni, brama PIER2:


  • […] jest właściwie identyczna jak w przypadku CML dla VC. Musimy mieć CLEO (obojętnie czy pierwsza, czy druga wersja), a potem […]

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and