Bombs away! – wszystkie możliwości
0

Ten wpis powinien być jeszcze aktualizowany, a finalnie powstać w postaci zapisu na YT.

Kiedyś ktoś poprosił mnie o zrobienie skryptu do VC, by szybko przejść misję Bombs away!

Mimo wnikliwej analizy w kod misji, nie udało mi się stworzyć szybkiego obejścia. Zamiast tego odkryłem jeden istotny fakt – że wcale nie trzeba bomb zrzucać. Postanowiłem do tematu jeszcze wrócić. Po roku czasu w końcu nadszedł ten moment.

Pomijając to, że ta misja nie ma żadnego sensu (jak wszystkie misje dla Haitańczyków, ale ta szczególnie – Kubańczycy czekają na Starfish Island, nie ich terenie, nie wiadomo po co). Poniżej wszystkie możliwości i ciekawostki związane z misją.

  1. W misji mamy do wyeliminowania 9 kubańczyków – 4 modeli #CBA (białe koszulki), 5 modeli #CBB (żółte koszulki – kopia Rico). Do tego 3 łódki – Cuban Jetmax, Speeder i… Coast Guard. I jeszcze samochód Cuban Hermes.
  2. Co robią Kubańczycy: 1 stoi przy bagażniku samochodu (miał wykonywać gesty rąk, ale z jakiś powodów ich nie wykonuje), 3 rozmawia (właściwie 2, jeden tylko stoi i się rozgląda ), 1 siedzi na schodach, 1 stoi obok, 1 stoi przy łódkach, 1 operuje przy urządzeniu, 1 operuje… Ale przy niczym. Czyżby pozostałość beta mapy?
  3. Aby ukończyć misję należy zniszczyć wszystkie łódki oraz wybić wszystkich Kubańczyków. Samochód można zostawić, jednakże znajduje się on tak blisko jednego gangstera, że i on zapewne misji nie przetrwa.
  4. Misja zakończy się niepodpowiedzeniem tylko wtedy, gdy jakoś uda nam się zniszczyć Top Funa lub gdy zabraknie nam samolotów (mamy 3).
  5. Samoloty możemy tracić poprzez zniszczenie, naciśnięcie odpowiedniego klawisza lub gdy wyjdziemy poza zasięg. Ten zasięg to od północy teren baru Bikersów, od południa główny most, od zachodu Phil’s place, od wschodu willa Vercettiego. W momencie wyjścia poza zasięg dostajemy stosowny komunikat i albo przestajemy uciekać poza zasięg albo tracimy samolot. W przypadku rozpędzonego samolotu możemy nie mieć czasu na zawrócenie w porę!
  6. Gra podpowiada graczowi, by użył bomb do przejścia misji. Kubańczycy jednak stają się agresywni dopiero w momencie, gdy bomba będzie zrzucona blisko nich. Oznacza to, że można bomby zrzucać wszędzie poza wyznaczone pole (na czerwono) lub nie zrzucać ich wcale, a nie będą agresywni.
  7. W momencie gdy zrzucimy bomby, 8 Kubańczyków wchodzi do łodzi i płynie w kierunku baru Bikresów. Przoduje Cuban Jetmax, na którym jest 2 gangsterów. Niestety inteligencja strzelających jest bardzo słaba, gdyż tak za wszelką cenę chcą zniszczyć RC Barona, że mogą zastrzelić swoich kolegów .
  8. Cuban Jetmax dopływa w okolice baru i tam… Nawraca! Płynie z powrotem w kierunku głównego południowego mostu. Gdy i tam dopłynie… Ponownie nawraca i kieruje się w stronę baru i tak bez końca! Wszystko to dzieje się w granicach zasięgu RC Barona.
  9. Dwie asystujące łódki zawsze starają się dotrzymać tempa liderowi, jednak mają sztywno ustawioną kontrolę – mają być w ściśle określonej odległości od Jetmaxa. Speeder ma znajdować się z lewej strony i nieco z tyłu, natomiast Coastguard z prawej strony i także z tyłu. W momencie gdy Jetmax zostanie wyeliminowany, nowym liderem zostaje Speeder, od którego Coastguard trzyma się w tej samej pozycji.
  10. Jeszcze lepszy jest Kubańczyk, który został nazwany „świadkiem zdarzenia”. Stoi przy swoim Cuban Hermesie i strzela jak reszta, ale w momencie gdy utracimy samolot… Przestaje być agresywny. Co lepsze, do momentu aż nie wyeliminujemy jego kolegów, będzie stać w miejscu. Dopiero, gdy ich zabijemy – wsiądzie do swojego pojazdu .
  11. I tu chyba najciekawsza część, bo wyrusza z Starfish w kierunku drukarni, tam kieruje się w stronę Phil’s place (to Little Haiti, nawet nie jego teren!) i… Nawraca na drodze (to akurat w wyniku błędu programistycznego, o którym niżej)! Następnie kieruje się ponownie w okolice drukarni i tak sobie jeździ, bez końca, ale w zasięgu Barona . Po drodze nawet przejeżdza obok Top Funa .
  12. Doczepiana bomba jest dostępna o ile lecimy 0,5 metra nad lądem. Wybucha natychmiast po kontakcie z czymkolwiek. Generowany wybuch jest tożsamy z wybuchem granatu. W jednym momencie możemy mieć tylko jedną bombę „w locie”.
  13. Czytając komentarze w internecie można spotkać się z poradą, żeby szybko wyjść z Top Funa i dojść na własną rękę do Kubańczyków, a następnie wystrzelać ich jak kaczki, gdyż również nie reagują na pojawienie się Tommy’ego. Mi ta sztuka się nie udała i szczerze nie wierzę, żeby miała prawo się udać. Nie mniej jednak w kodzie gry jest taki zapis

if or


04EA: object $5886 in_cube -554.2964 -277.5887 0.0 -492.513 -212.6366 20.0 flag 0

0057: player $PLAYER_CHAR 0 -554.2964 -277.5887 0.0 -492.513 -212.6366 20.0

Co oznacza, że gra sprawdza czy bomba lub gracz pojawili się w strefie zagrożenia. Nie wiem dlaczego, ale sprawdzenie dla gracza nie działa

Cuban Hermes oraz łódki porusza się według takiej logiki:

jedź do punktu A

jeśli jesteś w A -> jedź do B

jeśli jesteś w B -> jedź do C

jeśli jesteś w C -> jedź do D



jeśli jesteś w X -> jedź do D

NPC ma więc jedynie polecenie dokąd jechać, nie jak ma jechać. W okolicach Phil’s place uznał, że zamiast jechać dalej tą samą drogę, lepiej będzie na niej zawrócić, nie zważając, że ta droga nie nadaje się do zawracania .

Wiem, że trochę nadziabdziane, ale można się rozczytać . Na żółto to trasa łodzi, na pomarańczowo trasa samochodu, który potem wraca tym czerwonawym kolorem (Jezu, co ja za kolory wybrałem ). Na zielono trasa, którą prawdopodobnie miał obrać . Wszystko w niebieskiej ramce oznaczającej zasięg.

  • Post a comment

    Jeśli chcesz poprawić komentarz JUŻ ZAPISANY, odśwież stronę. Pojawi się wówczas odnośnik, który należy nacisnąć. Możesz to zrobić jedynie w ciągu 5 minut od opublikowania komentarza.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and