Just Cause 2 MP – wrażenia
0

Beta testy JC2MP zostały wydłużone do końca tego tygodnia ;). Jednak warto coś wspomnieć.

Instalacja moda przebiega bezproblemowo, jednak trwa chwilkę dłużej w porównaniu do innych instalatorów o wadzie kilkunastu mega. Dużym plusem jest to, że modyfikację instalujemy w osobnym folderze, stąd nie zaśmiecamy katalogu gry. Potem uruchamiamy launcher (prawie „przeglądarkę serwerów”), który wyglądem przypomina chyba którąś z odsłon VCO. W jednym okienku mamy kilka zakładek z wiadomościami deweloperów, listą serwerów, opcjami i co tam jeszcze. Launcher poprzedniej wersji przypominał z kolei stare VCMP: skromne okienko, w którym wpisujemy pseudonim, adres serwera oraz gdzie jest gra ;).

JC2-MP działa jedynie na legalnych wersjach JC2. Dziwny ruch, ale może dlatego, że w ten sposób dostaną jakieś wsparcie ze strony producenta gry albo rozgłos przez stima? Na potrzeby testowania został uruchomiony jeden serwer, zlokalizowany w Ameryce, więc ping 200-300 na start.

Zgadnijcie, ile ludzi było jednocześnie na serwerze podczas testowania? [zaznacz] licznik zawsze wskazywał 1000, maksymalnie widziałem 1300! VCMP takiego oblężenia nie miało nigdy [zaznacz]

Ta liczba przełożyła się na spadek fps. O ile ja w JC2 wyciągam średnio około 27 fps, to tyle w multi wartość ta spadła do 12, a w szczególnych przypadkach nawet jeszcze niżej. Z pewnością jednak na „normalnym” serwerze z 30-100 slotami tego problemu nie będzie.

Moje wrażenia z gry z lagiem są mimo to pozytywne. Mod działa stabilnie, jedynie serwer nie wytrzymuje ogromnej ilości graczy. Większość rzeczy została ładnie zsynchronizowana. Pod względem możliwości skryptowania JC2MP ustępuje na razie VCMP (język skryptowania: LUA jak w MTASA), jednak w zamian deweloperzy dodali obsługę GUI. Ramki, komunikaty, przyciski, „textdraw-y”. Super sprawa.

Testy pokazują wyraźnie, że zainteresowanie modem jest ogromne, z każdym testem grono testujących powiększa się. Jeżeli mod wyjdzie (w tym roku?), to na pewno na start pod względem ilości graczy przebije VCMP, chociaż pozycja MTASA (maksymalnie 10k graczy online) wydaje się być na razie nieosiągalna.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and