VCMP nie ma czym się obronić!
9

Na oficjalnym forum Fał Ce Em Pe powstał temat z narzekaniami dotyczącymi postępu prac nad nową wersją. Taki prawdziwy temat, z mocnymi argumentami i kłótnią która może nie mieć końca. Autor wątku stwierdził, że po cholerę projekt ma tylu deweloperów, skoro tylko dwóch robi cokolwiek.

Oczywiście pojawił się słynny już tekst „oni mają swoje życie” .

W temacie najciekawszy był jednak wpis, który autor tematu zamieścił nieco później. Stwierdził, że w życiu nie widział niczego, co byłoby w fazie beta testów przez rok (a tak jest z 0.4). Murzynek Deweloper myśl odwrócił kota ogonem. Stwierdził

Będę pod wrażeniem, jeśli zrobisz od podstaw tak złożony MP, jakim jest 0.4.

Przypomnijmy, że najnowsza wersja Fał Ce Em Pe robiona jest od zera, bo zgubiono kod źródłowy wersji R2.

Czy widzicie różnicę? Jeden pisze o rocznych testach, drugi o rocznym tworzeniu gry od podstaw. Jakby tego było mało, to Złote Dziecko się myli. Obecna wersja tworzona jest już jakieś 4 lata, bo 3,5 rok temu zamieściłem film prezentujący postęp.

Murzynek widząc, że nie ma mocnych argumentów, postanowił czym prędzej zamknąć temat. Przy okazji zachował się jeszcze bardzo chamsko, pisząc do pewnego użytkownika

Jeśli nie masz nic do dodania do tematu, możesz opuścić dyskusję*.

* nie do końca dosłowne tłumaczenie, ale zachowuje ironiczną myśl.

Comments
  • Piterus 13 września 2014 at 22:47

    Temat bardzo ciekawy, czytałem.
    Twórcy VCMP (że o LU nie wspomnę) od jakiegoś czasu robią ten multiplayer jedynie pod siebie, a nie pod graczy. Dodając do tego fakt, że nikt z nich aktywnie nie gra powstaje projekt, który nie jest grywalny, a jedynie ładnie wygląda w długich artykułach murzynka i pisaniu jak to ludzie nie chcą się dostosować (walka stubby) i zrozumieć jego problemów (wsparcie XP). Finalnym skutkiem będzie pewnie ultimatum w stylu: „albo bawicie się w tym co zrobiłem, albo zróbcie sobie własne multi” lub inny tekst w klimacie jacy to gracze są niewdzięczni.
    Moim zdaniem osoby, które tworzą VCMP powinny przede wszystkim GRAĆ – wtedy wiedzieliby z czym boryka się przeciętny gracz i naprawiali by ważne problemy, a nie zajmowali się bzdetami. Z drugiej strony 0.4 tak czy inaczej nie będzie już na tyle dobrze przyjęte jak można by się tego spodziewać – głównie przez otoczkę jaką sami twórcy (i poniekąd gracze) wokół niej przez tyle lat wytworzyli. Nowa wersja, którą robi się kilka lat powinna rzucić na kolana, a wszyscy wiedzą już teraz, że nie rzuci. Może gdyby została wydana jeszcze gdzieś rok temu (maksymalnie) jak były pierwsze testy, ale na pewno nie teraz… Sprawa podobna jak z GTA V na PC – się pogra, pobawi, znudzi, odłoży i dobranoc.
    Z tym „swoim życiem” to osobny temat – można książkę napisać bo przykładów sporo od VW po 0.4 właśnie.

  • admin 14 września 2014 at 20:14

    Nie dziw się, że nikt z deweloperów nie gra. Nigdy nie grali. Nie dziś, również nie kilka lat wstecz.

  • Fere22X 14 września 2014 at 21:27

    Ej no ale serio zgubili ten kod ?

  • admin 15 września 2014 at 13:27

    Tak. Najpierw tworzono 0.4 w oparciu o R2, byłem wtedy już tosterem. Wszystkie błędy z R2 były naprawione i można już było dawać obiekty na mapę. Potem nastąpiła cisza i się okazało, że kod przepadł, więc rozpoczęto prace od 0. A może nawet Najwyższemu Deweloperowi było to na rękę. Może kod R2 był dla niego zbyt syfiasty i nie odpowiadał jego myśli. Każdy kto kiedykolwiek zmieniał kod programistyczny napisany przez kogoś wie o co chodzi.

    Tak się zastanawiam, co by było, gdyby jednak kontynuowano prace z tamtą wersją. Może postęp nad 0.4 byłby dziś bardziej widoczny. Może już byśmy mieli nową wersję. Ale co najważniejsze – synchronizacja byłaby podobna do tej z R2, czyli jeden z ważniejszych czynników dla których gracze niechętnie patrzą w kierunku nowego 0.4.

  • rwwpl 16 września 2014 at 16:22

    A może ten zagubiony kod to ściema…

    Synchro i tak lepsze od tego co jest w LHMP (Multi do Mafia 1). Jednak uważam że jeżeli o funkcje 0.4, to jeszcze sporo ich brakuje (np. możliwość wgrywania własnych skinów).

  • TakBylo 16 września 2014 at 17:21

    A było chyba coś takiego KIEDYŚ, że wykradli kod źródłowy ekipie VCMP (czy tam jakieś przecieki). Nie pamiętam której to wersji dt.

  • admin 23 września 2014 at 21:55

    TakBylo, nie przypominam sobie, by kiedykolwiek skradziono kod źródłowy. Kod 0.1c był udostępniony, ponieważ ekipa, która go rozwijała, przerzuciła się na SAMP i postanowili olać VCMP. Po jakimś czasie znalazła się grupka chętnych do kontynuacji prac i potem już żaden kod nie został wypuszczony. Jedynie co wykradziono to VCMP 0.2a, więcej o tym tutaj
    http://murzyn.vc-mp.pl/blok/historia-klanu-aod/

    rwwpl, nie ma co porównywać multi do Mafii 1 do VCMP. Mafia 1 to projekt studencików, którzy na swoim koncie nie mają żadnych osiągnięć (tak wynika z wywiadu http://mafiatown.gram.pl/lhmp-wywiad-z-tworca,news,827.html ). Tymczasem w VCMP deweloperami zostawali ci, którzy sporo potrafili, więc byle kto programista tego MP nie mógł zostać.

    Porównujesz więc projekt kompletnie amatorski (LHMP) z nieco lepszym niż amatorski (VCMP) :D.

  • mario 3 grudnia 2014 at 01:18

    jak macie jakies problemy finansowe, dajcie znac, z checia sfinansuje vcmp

  • Przegraliśmy bitwę, ale… | Kącik NC 9 sierpnia 2015 at 01:10

    […] Co ciekawe, niemal te same słowa wypowiedział Piterus rok temu […]

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and