Wywiad z VRocker, deweloperem LU, 2008
0

Wywiad został przeprowadzony wyłącznie dla polskiej strony internetowej o multiplayerach GTA – GTAM. Był on zamieszczony na starej wersji serwisu internetowego, która dzisiaj wygląda nieco inaczej, pomiędzy migracją gdzieś przepadł, a z pewnością zainteresuje graczy jedynego multiplayera do GTA3. Jest to wywiad Stoka, polskiego gracza MP w GTA 3, VC i SA. Stoku był beta-testerem LU i wyróżniającą się pod względem umiejętności postacią Polskiej Sceny VCMP.

Stoku przepytuje VRockera, twórcę Liberty Unleashed, który dziś ma w swoim CV m.in. stworzenie serwera Squirrel dla VCMP 0.3z, „udział” w tworzeniu VCMP 0.4 oraz programowanie RPG Andreas – innego MP dla SA. Wywiad został zamieszczony 18.10.2008, na dwa lata przed wydaniem pierwszej wersji LU i rok po rozpoczęciu prac nad MP dla GTA3, które zaczął niemal od razu po zakończeniu przygody z RPG SA.

Wywiad w oryginale.


Pierwsze wideo o Liberty Unleashed, nagrane miesiąc przed wywiadem.

Wczoraj w wolnej chwili udało mi się przeprowadzić wywiad z VRockerem – głównym developerem Liberty Unleashed – i wyciągnąć kilka interesujących informacji.

Stoku: Witam! Chciałbym przeprowadzić z Tobą krótki wywiad na temat Liberty Unleashed dla gtam.info. Czy jest to możliwe?
VRocker: Oczywiście, że tak.

Stoku: Na wstępie chciałbym zapytać jak przebiegają prace nad modem?
VRocker: W porządku. Niedużo zostało ostatnio zrobione z synchronizacją, ponieważ znów jestem leniwy. Najbardziej pracowałem nad dodawaniem nowych funkcji i naprawianiu bugów.


Jeden z pierwszych udostępnionych obrazków z LU w 2007 r. Pseudonimy na pasku życia najwidoczniej się nie sprawdziły. Ciekawy baner w tle.

Stoku: Na stronie postęp prac zatrzymał się na 20%. Czy kodujesz często, czy może sporadycznie?
VRocker: Dodaję coś nowego co najmniej raz dziennie. Czasami są to tylko małe rzeczy, a czasem coś dużego. Pasek na stronie podaje tylko przybliżony postęp i w tej chwili jest na pewno więcej niż 20%. Zostanie on odświeżony, gdy będzie zrobione coś ważniejszego. Posiadanie świetnej grupy testerów bardzo mi pomaga w ulepszaniu już istniejących rzeczy i przyśpiesza prace nad modem.

Stoku: Jakie języki scriptingu zostały dodane do LU?
VRocker: Squirrel jest podstawowym językiem scriptingu, a mIRC został dodany ze względu na popularność.

Stoku: Squirrel to trudny język?
VRocker: Według mnie jest on bardzo łatwy. Może być porównany do PAWN, ponieważ jest bazowany na C, natomiast układ bardzo podobny do LUA. Więcej informacji można znaleźć na www.squirrel-lang.org.

Stoku: To prawda, że Liberty Unleashed będzie działało na innych silnikach takich jak GTA:VC, lub GTA:SA?
VRocker: Silnik LU jest tworzony tak, aby współpracował z każdym nowszym GTA. Z GTA:VC współpracuje on świetnie, lecz występują tylko małe bugi i podobnie jest w przypadku GTA:SA przy którym będzie więcej roboty, ale na razie skupiam się tylko i wyłącznie na wersji do GTA3.


RPG San Andreas. Zapewne nie miałby siły przebicia w grze zdominowanej przez SAMP i MTASA.

Stoku: Czy LU może dorównać takim popularnym multiplayerom jak SA-MP, MTA:SA, lub starszemu VC-MP?
VRocker: Osobiście myślę, że ma potencjał żeby być w lidze najlepszych multiplayerów. Jest ono tworzone tak, aby posiadało bogate możliwości, jak najmniej bugów i dobrą synchronizację. Ostateczną opinię należy pozostawić społeczności :).

Stoku: Dziękuję bardzo za udzielenie wywiadu i poświęcenie swojego cennego czasu. Powodzenia w kodowaniu! Pozdrawiamy.
VRocker: Cała przyjemność po mojej stronie :).

Komentarze po wywiadzie:

Myślę, że wszyscy możemy się głośno zaśmiać przy zdaniu „ma potencjał żeby być w lidze najlepszych multiplayerów” :D. Co miało zagwarantować taki sukces panie VR? Olanie graczy?

Decyzja o wyborze języka Squirrel jako języka do pisania skryptów był strzałem w dziesiątkę. Raczej nieznany język, który zaklasyfikowałbym jako „początkujący skrypter coś prostego zrobi, a zaawansowany stworzy cudo” czyli coś w sam raz, by każdy mógł zrobić serwer. Od tamtego czasu Squirrel pojawił się m.in. w VCMP czy IV-MP dla GTA 4.

Co miał VR na myśli z tym, że LU ma działać na innych GTA? Trudno dokładnie powiedzieć, jednak wiem, że była planowana wersja Vice Unleashed, którą miałem przyjemność przetestować w bodajże 2009 roku (mam gdzieś obrazki). Było dużo elementów z LU – wygląd pasków życia nad głowami, pobieranie plików przed dołączeniem do gry, a gra działała na VC rzecz jasna. Jednak przerobienie LU, by działało na VC, to nie sprawa kilku kliknięć, tylko efekt mozolnej (zmarnowanej?) pracy nad hakowaniem gry. Można wykorzystać podstawę LU, ale nadal trzeba wykonać sporo pracy, by VU zadziałało. Z wersji tej najbardziej zapamiętam działające snajperki, które w tym czasie w VCMP 0.3z nie były dostępne. Wersji dla San Andreas jednak nikt nie widział i chyba poza kilkoma wypowiedziami o niej, nie ma o niej żadnej informacji.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and