Koncept tworzenia obiektów w VCMP 0.2
4

Gdzieś pomiędzy wydaniem VCMP 0.1d a 0.2, w styczniu 2006r., na forum GTAF znany modder Squiddy założył pewien temat.

W tamtym okresie VCMP nie miało swojego forum i sporo wpisów umieszczano na GTAF, gdzie był nawet specjalny dział VCMP. Squiddy stworzył kilka fajnych modów do GTA, a jego MP3 Control do dzisiaj nie ma konkurenta. Squiddy najprawdopodobniej miał też (krótkie?) epizody w VCMP i SAMP jako deweloper.

VCMP 0.2 (a? – nie jestem pewny) miało być pierwszą wersją tego multiplayera z obsługą własnych mapek, obiektów. Wszystko było na dobrej drodze, beta testy przebiegały sprawnie, ale publiczne wydanie 0.2 okazało się klapą po całości, bo okazało się być bardzo niestabilne. Ostatecznie usunięto obiekty i powróciły one dopiero niedawno w wersji 0.4.

Po temacie na GTAF można wnioskować, że deweloperzy, a w szczególności Squiddy, przygotowywał build mode, w którym można było spawnować obiekty, przesuwać je, a na końcu zapisać do pliku config.ini, którego format powinien być znany każdemu, kto miał do czynienia z serwerem VCMP do wersji 0.3z włącznie. W pliku tym miały się pojawić takie oto linijki:

Object = -9 -1027.2366 178.9415 10.2500 -210.0000
Object = <type> <x> <y> <z> <z angle>

Squiddy pracował nad swoim „object build mode”, ale wydał tylko jedną wersję, która była bardzo ograniczona – można było tylko tworzyć rampy, których na końcu nie dało się zapisać. Więc ten build mode był raczej pokazem i konceptem jak to może wyglądać. Stety czy nie, nie doczekał się on kolejnych wersji, a z pewnością mógłby być w 0.4 użyteczny.

Nie wiem co mnie podkusiło, ale 4 lata temu ściągnąłem tenże build mode i leżał na moim dysku… A ostatnio mnie tchnęło, by go sprawdzić. Efekt poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=RzSV80Ip1FU

Nagranie tego filmu miało też pokazać mi, jak mój komputer poradzi sobie z nagrywaniem mojego czwartego filmu z VC. Poprzednie trzy filmy zostały nagrane w rozdzielczości 480p i uważam to za rozdzielczość wystarczającą nawet dziś, bo w końcu VC jakąś grą z mega szczegółami HD nie jest. Ale świat idzie do przodu, ludzie dostają bzika na hasła „HD”, „4k”, „3D”, nawet gdy nie wiedzą, co one znaczą…

Test wypadł średnio, było kilka krótkich lagów, gdzie poziom FPS spadł poniżej 30, a w filmie musi być płynność… Głupio by było nagrywać od nowa dobrą scenę tylko przez jeden skok FPS? Nagrywałem w prawdziwej rozdzielczości HD i ten krótki film zajmował 4,3 GB! Stwierdziłem, że obróbka nie ma sensu i wrzuciłem w formacie frapsowym od razu na YT.

A dopiero co na dysku zwolniłem sporo miejsca i mam 90 GB wolnego… Ostatnio tyle miałem chyba przez pierwszy rok posiadania komputera :D. Na pewno więc nagrywanie HD odpada, ale też nigdy nie brałem tej opcji na poważnie. Będę próbował z „pseudo HD”, więc 720p. Wkrótce okaże się, czy będzie to miało sens.

Comments
  • Ferex 20 sierpnia 2015 at 00:29

    Jest może taka wersja, gdzie są przechodnie w VC:MP i da się wstawiać obiekty do np. filmu ?
    Bo mnie interesuje to w jaki sposób robisz te filmy ?
    Single Player + Pluginy ?

  • admin 20 sierpnia 2015 at 19:50

    Pierwsza część pytania – przeczytaj wywiad z kye uważnie. Druga część – jakie obiekty do filmu?
    Drugie pytanie – które filmy?
    Trzecie – ???

  • Ferex 21 sierpnia 2015 at 13:35

    Dobra inaczej, robiąc filmy np. Noc Prawdy używasz Single Player + Pluginy ?

  • admin 21 sierpnia 2015 at 20:14

    Nie do końca pluginy. Najogólniej można powiedzieć, że robiąc film tworzę po prostu modyfikację z misjami. Czyli włączam edytor GTA i w nim programuję przy użyciu funkcji wbudowanych w grę np.
    kamera niech będzie w miejscu X Y Z
    kamera ma patrzeć w kierunku gościa, który stoi w miejscu A B C
    w miejscu J K L (kończą mi się pomysły na literki) niech pojawi się czołg

    Scena przygotowana? Dobra, to czekaj na mój znak. Akcja.
    czołg niech jedzie w kierunku gościa, żeby go przejechać
    jedzie powoli, więc dajmy mu tak 50 kmh na start
    czołg jest już blisko, więc koleś, zacznij spierdalać

    No niestety nie udało się, kamera niech się teraz przesunie dalej…

    1 linijka w komentarzu odpowiada 1 funkcji w grze.

    Tak w przybliżeniu jakoś, nie wiem czy to wytłumaczyło :P. Po prostu, korzystam z tych samych funkcji, które są używane przy misjach.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and