Co dalej?
0

Październik… Miesiąc studentów. Do tego grona ja także się zaliczam.

Powrót do nauki i od razu nie mam czasu na nic. Teraz jeszcze nie ma źle, ale lada moment trzeba będzie usiąść przy zeszytach i próbować zrozumieć coś z zapisanych hieroglifów. Przez jakąś godzinę męczyłem się z teraz jednym zdaniem domowym, aż w końcu pierdolnąłem to :D. Trzeba trafić w ten rytm nauki.

Do czego zmierzam… Mało czasu, więc wracamy do normalnego rytmu na tej stronie, a więc wpisy raz na jakiś czas. Uważne oczy zauważyły pewnie, że w ubiegłym miesiącu napisałem 30 mniejszych lub większych notek, a więc tyle ile było dni w tamtym miesiącu ;). Kto ich nie przeczytał – ma okazję nadrobić.

Mały przegląd na czym obecnie stoimy…

Jeżeli chodzi o VCMP, to stała się dla nas graczy najgorsza z najgorszych rzeczy. Główny deweloper również wrócił do nauki i oczywiście ma codziennie egzaminy ;). Więc wszystko wskazuje na to, że będziemy mieć kolejny rok bez nowej wersji. Oczywiście, nadzieja umiera ostatnia, bo do końca roku jest 2,5 miesiąca, a wersję R2 wydano właśnie w czasie świąteczno-sylwestrowym. Ale nie wierzę w to. Fakt, jest jeszcze dosyć duża grupa innych deweloperów, ale to nic nie zmieni. Szkoda, szkoda. Jeżeli w przyszłym roku wyjdzie GTA5 na komputery (a gra zbiera bardzo dobre opinie), to pojawia się pytanie, czy jest sens kontynuować moda do VC?

W sprawie moich modów do VC to projekty stoją w miejscu. Każdy, kto kiedykolwiek pisał skrypt czy program wie, że trzeba poświęcić pracy dużo czasu. Pół godziny czy godzina to tyle co nic, a ja właśnie w tej chwili tyle czasu mam, więc nie mam po co nawet otwierać plików, które tworzę. Mimo wszystko stan projektów oceniam jako dobry, we wszystkich przypadkach jest coś niedokończonego albo działającego źle. A najgorszą rzeczą jest, jak coś działa, ale nie tak jak trzeba. Bo czasem trzeba się nieźle nagłówkować, aby znaleźć działającą alternatywę. Możliwe, że za jakiś czas do nich wrócę. Ale najpierw muszę złapać szkolnego bakcyla, aby się przyzwyczaić do wspomnianego siedzenia nad książkami, bo na razie nie mam ochoty. Może lepiej studencki bakcyl, bo przy okazji piwo będzie :).

Pamiętam jak kiedyś na IRC gadaliśmy o tym, że tosterzy VCMP nie mają co robić. Testów nie ma. Murzyn pcha się do wszystkiego, więc możemy się tylko obijać. Postanowiłem wtedy wznowić moje prace nad „konwerterem map”. Pracowałem nad nim kilka lat temu, gdy testowaliśmy pierwszą wersję 0.4 (jeszcze ze starym czatem w stylu DOS ). Założenie było proste. W VCMP raczej nigdy nie będzie GUI (bo się nie da, ale się da – pacz którąś z notek). Jak mamy więc zrobić użyteczność z obiektów w multi? Czy mamy łazić po mapie i wpisywać /s jak dotychczas z autami i skinami? Byłoby to nierozsądne. Możemy jeszcze zrobić skrypt na dodawanie obiektów. /dodajobiekt ID, /przesuńobiekt, /obrócobiekt… Wtedy ustawienie głupiego drzewa mogłoby zająć cały dzień. Modele VC nie są budowane według jednego schematu i czasami środek obiektu jest na środku, a czasami na jego końcu. Może brzmieć idiotycznie, ale jak trochę popracujecie z mapami, to sami to zauważycie.

Więc miałem prosty pomysł (który jednak nie okazał się być aż taki prosty, włożyłem w to mnóstwo serca i kilka nocy spędzonych na wikipedii i stronach matematycznych). Dać graczom możliwość zrobienia mapy w edytorze map GTA (np. moo mapper), a potem użyć skryptu ze strony internetowej do przekonwertowania fragmentu mapy na format obsługiwany przez VCMP. Pracowanie w edytorze do łatwych rzeczy nie należy. Trzeba trochę pokombinować i się pomęczyć, ale wynik jest świetny, bo cały czas widzimy co robimy. Mój konwerter (nieupubliczniony) w obecnej formie pozwala otrzymać mapy w formacie obsługiwanym przez VCMP 0.4, LU oraz jako pickup do R2. Oprócz tego pozwala na szybką modyfikację jak np. przesunięcie czy odbicie mapy. Może się to przydać, gdy np. zrobimy kawałek autostrady w niebie i nie chce nam się dalej robić. Chcielibyśmy skopiować. Niestety, we wszystkich edytorach map musimy kopiować każdy element po kolei. Wtedy możemy automatycznie przesunąć fragment otrzymując ładną, równą i długą drogę.

Oto co Seby stworzył z użyciem mojego narzędzia:

null

Jak będziemy blisko wydania 0.4 (dobry żart?), to poopowiadam więcej o konwerterze. Tak. On również nie jest dokończony :D.

To by było tyle. Dziękuję.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Compare Free WordPress Themes, Compare Premium WordPress Themes and